י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דורשים צדק לאהוביה

צפו: 14 עצורים במחאה סוערת בירושלים

תחת סיסמאות שונות, כמו "יהודי לא הורג יהודי", מפגינים עשרות פעילי ימין ובהם נערי גבעות מהשומרון נגד משטרת ישראל, בעקבות מותו הטראגי ביום ראשון של הנער אהוביה סנדק ז"ל בעת מרדף משטרתי | במשטרה מדווחים על לפחות 14 עצורים

צפו: 14 עצורים במחאה סוערת בירושלים
מחאת אנשי ימין בירושלים צילום: באדיבות המצלם

עשרות פעילי ימין ונערי גבעות מפגינים הערב (רביעי) בירושלים במחאה על מותו על הנער אהוביה סנדק ז"ל בן ה-16, תושב היישוב בת עין שבגוש עציון שנהרג התאונה הדרכים הקטלנית בתחילת השבוע. סנדק נהרג במהלך מרדף משטרתי אחר מספר נערי הגבעות שנחשדו בידויי אבנים לעבר רכבים פלסטינים.

עשרות המפגינים מחו מוקדם יותר הערב סמוך למטה הארצי של המשטרה בבירה, ולאחר מכן צעדו לעבר מרכז העיר שם חסמו את ציר הרכבת הקלה. במקום התפתחו עימותים קשים בין כוחות המשטרה למפגינים. לפחות 14 מפגינים נעצרו. "כוחות משטרה ממשיכים גם בשעה זאת בפעילות לשמירת הסדר בעקבות המחאה בצומת המטה הארצי בה משתתפים עשרות מפגינים", נמסר מהמשטרה.

בנוסף נמסר מהמשטרה כי במהלך פעילות בלשים לאורך ציר הליכת המפגינים, בסמוך לשער שכם, אותרו שני חשודים שככל הנראה היה בכוונתם להשליך אבנים לעבר המפגינים. הם הועברו לחקירה במשטרה.

בתוך כך, בימין מתרחב הזעם בעקבות מותו של הנער הצעיר. גורמים בהתיישבות ממשיכים לדרוש חקירה חיצונית שתבדוק את כיצד התרחשה התאונה. עורכי הדין נתי רום ועדי קידר המייצגים את פצועי התאונה מטעם ארגון חוננו תקפו היום באופן חסר תקדים את התנהלות המשטרה בעקבות מה שהם מגדירים " טיול של המשטרה בפרשיית הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בבנימין".

"מדובר בפרשיית טיוח נוראה ומטרידה ביותר. לא יאמן. שוטרים ניגחו רכב, כתוצאה מהניגוח נהרג נער, יש תלונה בגין רצח כנגד השוטרים והמשטרה זורקת את זה על נערים במקום לקחת אחריות, אפשר לסגור את המשטרה. מלבד הבושה והשפל המוסרי, יש כאן שיבוש חקירה, והתנהלות פלילית ברמות הכי גבוהות של המשטרה. אנחנו לא נשתוק, ולא נעצור עד שהצדק ייצא לאור." מסרו עורכי הדין.

התגובה הקשה מגיעה לאחר שלטענתם, בחקירת הפצועים עלה כי החוקרים מנסים לגלגל את האחריות הפלילית למותו של הנער על הנערים הפצועים.

הבוקר התקיים דיון בבימ"ש המחוזי בתל אביב בעניינם של שניים מהפצועים. בימ"ש דחה את הערר, אך ציין בהחלטתו כי מדובר באירוע טארגי, נתון אשר יש לקחת בחשבון, וציין כי יהיה ניתן לשחררם ממעצר, לתנאים מגבילים, לאחר ביצוע עוד שתי פעולות חקירה. מחר צפוי להסתיים מעצרם, וטרם ברור האם המשטרה תבקשת את הארכת מעצרם.

מהמשטרה נמסר בתגובה למותו של הנער: "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים לעבר רכב בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בסמוך למקום ביצע חסימה של ציר הנסיעה עם הרכב המשטרתי. משזיהו את הרכב עם החשודים הורו לו לעצור, אולם נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים והמשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא עוקף את החסימה בנסיעה על שולי הכביש וממשיך במנוסתו".

"הבלשים החלו בנסיעה בעקבותיו ובסמוך לצומת רימונים התרחשה תאונה במהלכה הרכב האזרחי התהפך. במקום נקבע מותו של אחד הנוסעים ו-4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי".

"חוקרי מז"פ, בוחני התנועה וגורמי חקירה נוספים הגיעו לזירת התאונה לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע". לשון התגובה.

הפגנת פעילי ימין אהוביה סנדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד