י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המרדף שהסתיים באסון

מח"ש פתחה בחקירת מותו של אהוביה סנדק ז"ל

ארבעה ימים לאחר מותו הטראגי של הנער אהוביה סנדק ז"ל, בעקבות מרדף משטרתי, בסיומו התהפך הרכב בו שהה סנדק, מוות שהכעיס רבים בימין ומאז מתקיימות מחאות סוערות מידי ערב מול המטה הארצי של המשטרה, מח"ש מודיעה הערב על פתיחה בחקירת המקרה

מח"ש פתחה בחקירת מותו של אהוביה סנדק ז"ל
אהוביה סנדק ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הערב (חמישי) כי היא פתחה בחקירת האירוע בבנימין, בו מצא את מותו הנער אהוביה סנדק ז"ל, לאחר שרכב בו נסע התהפך במהלך מרדף משטרתי.

מיד עם לאחר האירוע הגיעו חוקרי מח"ש לזירה ומאז הם מבצעים את פעולות החקירה הדרושות לצורך בחינת חלקם של השוטרים באירוע.

חלקם של השוטרים באירוע נבדק ע"י מח"ש, בהתאם לסמכויותיה, ובמסגרת זו נחקרו היום ארבעה שוטרים באזהרה ונגבו עדויות משוטרים נוספים. האירוע כולו, על כלל החשדות העולים בו כלפי האזרחים החשודים, ובכלל כך חלקם בגרימת מותו של המנוח, נחקר ע"י משטרת ישראל.
 
ממח"ש נמסר כי "נוכח הממשקים בין החקירות, ביחס לשלב התאונה והתהפכות הרכב, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים להקים צוות חקירה משותף למח"ש ולימ"ר ת"א, אך כאמור החשדות המיוחסים לשוטרים נחקרים ע"י מח"ש, המקיימת חקירה מעמיקה, יסודית ומקיפה".

עוד נמסר כי ההחלטה על חקירת האירוע בכללותו במסגרת צוות חקירה מיוחד משותף נבעה מטעמי קידום החקירה וייעולה, מאחר שישנם היבטים באירוע בהם חשודים אזרחים ושוטרים, כאשר יש צורך למצות את שני כיווני החקירה ולא ניתן להפריד באופן מלאכותי בין האירועים.

כמו כן, הוסיפו במח"ש "לא ניתן בנסיבות המקרה להמתין עד לסיומה ומיצויה של אחת החקירות כדי למצות את החקירה האחרת, שכן התשתית הראייתית היא אחת והדברים קשורים זה בזה.

המשנה לפרקליט המדינה הנחה, כי במסגרת חקירת הצח"מ תינתן קדימות ברורה לפעולות החקירה אשר נדרשות ע"י מח"ש לצורך חקירת החשד כלפי השוטרים.
 
מחומר החקירה שנאסף עד כה עולה, כי תחילתו של האירוע בחשד לפיו מספר חשודים השליכו אבנים על פלסטינים, בכביש סמוך לגוש עציון. לאחר שהבחינו בניידת משטרה, הם החליטו להימלט. במהלך מרדף משטרתי, בשלב מסוים, נוצר מגע בין הרכב המשטרתי לבין רכבם של החשודים. רכבם של החשודים התהפך והצעיר מצא את מותו.

בתוך כך, עשרות פעילי ימין מפגינים היום (חמישי) מול המטה הארצי של המשטרה, זה הערב הרביעי ברציפות. במהלך המחאה התפתחות עימותים בין כוחות המשטרה למוחים. לפחות 12 מפגינים נעצרו. מהמשטרה נמסר כי "עשרות רבות של מפגינים ממשיכים בהפרת הסדר תוך התעמתות עם השוטרים, גרימת נזק לתשתיות, הפרעה לתנועת הרכבת הקלה וחסימת הכביש לפרקים.

אהוביה סנדק מחלקה לחקירות שוטרים מרדף משטרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד