י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עימותים ועצורים

צפו: מהומות בבר אילן במחאה על מות הנער

מאות פעילי ימין מפגינים הערב בצומת בר אילן בירושלים בדרישה לחקור את מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל | המפגינים חוסמים את צירי התנועה ומתעמתים השוטרים | 12 מפגינים נעצרו

צפו: מהומות בבר אילן במחאה על מות הנער
מעצר מפגין בבר אילן צילום: דוברות המשטרה

פעילי הימין ונערי הגבעות ממשיכים גם הערב (שני) בסדרת המחאות בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל בשבוע שעבר במהלך מרדף משטרתי. מאות המפגינים מתרכזים בשעה זו ברחוב בר אילן בירושלים ומנסים לחסום את צירי התנועה באזור.

עד כה נעצרו לפחות 12 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי. מהמשטרה נמסר כי "אל צומת בר אילן הגיעו עשרות מפגינים שהחלו בהפרת סדר תוך חסימת הצומת והתעמתות עם כוחות המשטרה שנמצאים במקום". בשלב זה צומת בר אילן חסומה לתנועה.

כזכור, אלמונים הגיעו הלילה לנקודת המשטרה ביישוב יד בנימין שבנחל שורק, הזיקו לניידות המשטרה וריססו גרפיטי בגנות היחידה המרכזית של מחוז ש"י, שכמה מאנשיה נחקרו במח"ש בחשד למעורבות במותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, אשר נהרג בשבוע שעבר במהלך מרדף משטרתי בבנימין. "ימ"ר ש"י רוצחים", רוסס בין היתר על אחת מניידות המשטרה.

בעקבות גרימת הנזק וריסוס הגרפיטי, המשטרה פתחה בחקירה. "במהלך הלילה רוססו כתובות על ניידות משטרה ומג"ב וכן על מבנה נקודת המשטרה ביד בנימין. כמו כן, נוקבו צמיגי הניידות ונופצו שמשות הרכבים", נמסר המשטרה.

בתוך כך, מאות פעילי ימין הפגינו במהלך הלילה סמוך לגשר המיתרים בירושלים וקראו לשר לביטון אמיר אוחנה לקדם את חקירת השוטרים. המפגינים חסמו לפרקים את ציר הכניסה לעיר סמוך לגשר המיתרים. כוחות משטרה שנכחו במקום פעלו לשמירת ציר התנועה פתוח. בהמשך המחאה צעדו המפגינים לכיוון ציר הרכבת הקלה וחסמו את דרכה ולאחר מכן שבו אל צומת הכניסה לעיר וחסמו אותה. כוחות המשטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להשיב את הסדר.

על פי המשטרה, במהלך ההפגנה השליכו מפרי הסדר אבנים, ביצים וחפצים לעבר כוחות המשטרה ונוקבו צמיגי ניידת משטרה שחנתה באזור.

במהלך אותה המחאה נעצרו 19 מפגינים בעקבות הפרת הסדר, השלכת ביצים ואבנים, תקיפת שוטרים וחסימת תנועת כלי רכב.

אהוביה סנדק מחאה בר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד