י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שואת יהודי יוון

שוב זה קורה: כתובות נאצה רוססו על האנדרטה

אנטישמיות ביוון: אנדרטת השואה בעיר דרמה הושחתה על-ידי אלמונים שריססו עליה צלב שחור ושברו את חלק מאנדרטה העשויה משיש | המקום מסמל את התאריך של 3 במרץ 1943, אז כוחות הכיבוש הבולגרים עצרו וכלאו את יהודי יוון מהעיר דרמה, לפני שגורשו למחנות ההשמדה של הנאצים

שוב זה קורה: כתובות נאצה רוססו על האנדרטה
דגל נאצי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אלמונים השחיתו את אנדרטת השואה בעיר דרמה, בצפון יוון בליל 28 בדצמבר, כך פרסמה ​​המועצה המרכזית לקהילות יהודיות ביוון (KIS) ביום רביעי, עם גינוי חריף על המעשה.

העבריינים ריססו צלב שחור ושברו את חלק מאנדרטה העשויה משיש, כתובות גרפיטי דומות הופיעו על דלת מחסן הישן הסמוכה לאנדרטה, המקום מסמל את התאריך של 3 במרץ 1943, אז כוחות הכיבוש הבולגרים עצרו וכלאו את יהודי יוון מהעיר דרמה, לפני שגורשו למחנות ההשמדה של הנאצים.

"יהודי יוון מגנים בסלידה ובעצב את המשך האירועים האנטישמיים הנובעים מכל סוג של קנאות ומעודדים חוסר סובלנות", נמסר מטעם מועצת הקהילות היהודיות בהודעה לעיתונות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' באוקטובר האחרון קירות בית העלמין היהודי בדרום מערב אתונה בירת יוון הושחתו בריסוס סיסמאות אנטישמיות. משטרת יוון פתחה בחקירה לאיתור המשחיתים. שר החוץ ודובר הממשלה גינו את המעשה והבטיחו למצות את הדין עם האחראים למעשה הנפשע.

באוגוסט האחרון במרכז אתונה רוסס גרפיטי אנטישמי באנדרטת הנופלים בכיכר קראיסאקי יחד עם סמלים נוצריים. הסיסמה האנטישמית שנכתבה "שטניסטים יהודיים בחוץ".

בתחילת החודש הנוכחי אנדרטת השואה המוצבת בעיר לריסה שביוון חוללה שוב יחד עם קירות בית הכנסת המקומי כאשר עליהן רוססו כתובות נאצה אנטישמיות בגנות היהודים האירועים הללו ביוון מצטרפים לשורת דיווחים במהלך השנים האחרונות על פגיעה אנטישמית בסמלים יהודיים במדינה.

אנדרטה חילול אנדרטה אנטישמיות יוון כתובות נאצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד