י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתון מדאיג מאוד

הציבור החרדי צורך מזון מתוק פי כמה יותר מהציבור הכללי

ממחקר שנערך עולה נתון מדאיג מאוד: בקרב הציבור החרדי צריכת מזון לא בריא המסומן בסמל אדום על גבי האריזה, גבוהה בפער משמעותי לעומת המגזר הכללי בישראל

הציבור החרדי צורך מזון מתוק פי כמה יותר מהציבור הכללי
ממתקים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מדאיג: סקר מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל, בראשות פרופסור מייקל הרטל, שנערך בשיתוף אגף התזונה במשרד הבריאות חושף נתונים מדאיגים במיוחד בנוגע להרגלי התזונה של המגזר החרדי. הסקר בוצע על ידי החוקרות הדר סמואל ורינה מעוז ברויאר.

מהסקר עולה כי בקרב הציבור החרדי צריכת מזון לא בריא המסומן בסמל אדום על גבי האריזה, גבוהה בפער משמעותי לעומת המגזר הכללי בישראל. כך למשל על פי הנתונים, 80% מהנשאלים ציינו כי הם רוכשים שתיה מתוקה לעומת 50% בלבד במגזר הכללי.

עוד עולה מהסקר כי 40% מהציבור החרדי רוכשים דגני בוקר מתוקים מול 30% במגזר הכללי, 70% צורכים מעדנים מתוקים מול 50% במגזר הכללי ואפילו בגזרת החטיפים מתברר כי החרדים רוכשים הרבה יותר (90%) לעומת המגזר הכללי (70%). דווקא בנוגע לרכישת בשר מעובד הנתונים מדאיגים וזהים בין המגזרים -כ-50% מהציבור רוכשים בשר מעובד.

מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, פרופ' רונית אנדוולט: "דווקא בעת הזו, תזונה בריאה חשובה מאוד לחיזוק החוסן הגופני. המחקרים מלמדים שהשמנה, סוכרת וחסרים תזונתיים גורמים לסיבוכי קורונה ופוגעים ביכולת הגוף להתמודד עם המחלה ועל-כן, נכון להקפיד יותר מתמיד על תזונה בריאה, ולהימנע ממזון אולטרה-מעובד".

 

משרד הבריאות מזון מתוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד