י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא עשיתי כלום" • צפו

כתב אישום נגד מפקד התחנה: "הטיח ילד חרדי בקיר וסטר בפניו"

תקיפתו של ילד חרדי כבן 12 והטחתו לעבר קיר במהלך הפגנה שהתקיימה בחג סוכות ברחוב שבטי ישראל בירושלים, מסתיימת בכתב אישום חמור נגד מפקד תחנת 'לב הבירה' שימי מרציאנו | על פי כתב האישום, מרציאנו תפס את הקטין, הדף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן וסטר לו בפניו 

כתב אישום נגד מפקד התחנה: "הטיח ילד חרדי בקיר וסטר בפניו"
אלימות קשה נגד הילד החרדי צילום: מוטי קסטל, ערוץ 20

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום כתב אישום נגד מפקד תחנת 'לב הבירה' בירושלים, ניצב משנה שמעון מרציאנו, המייחס לו שתי עבירות של תקיפת מפגינים חרדים בהפגנות שהתקיימו בירושלים במהלך הסגר אשתקד, בהם ילד כבן 12 בלבד, אותו הטיח מפקד התחנה לעבר קיר אבנים ואף סתר לו בפניו.

האירוע החמור התרחש ביום ראשון, א' חול המועד סוכות האחרון, במהלך מחאה שהתקיימה נגד אכיפת המשטרה ברחוב שבטי ישראל בבירה.  על פי עובדות כתב האישום, באותו הערב, פיקד מרציאנו על כוח משטרתי, אשר אבטח הפגנה רבת משתתפים של מפגינים מהמגזר החרדי שנערכה בשכונות חרדיות בירושלים, וכן פעל למניעת הפרות סדר.

בשלב מסוים, נכתב בכתב האישום, ההפגנה הפכה אלימה וכללה הפרות סדר, לרבות הבערת פחי אשפה, יידוי אבנים לעבר השוטרים והשמעת קריאות גנאי וגידופים כלפיהם.

כאן, מגולל כתב האישום את ההתנהלות האלימה נגד הילד החרדי. "קטין בן 12, אשר עמד יחד עם יתר המפגינים במקום, החל לברוח ממרציאנו, כמו יתר המפגינים". מכתב האישום עולה, כי "מרציאנו תפס את הקטין, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום וכתוצאה מכך נפל הקטין ארצה".

"כל זאת", נכתב, "בעוד הקטין ישוב על הקרקע ושב וצועק 'לא עשיתי כלום', מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו הנאשם בפניו, ללא כל סיבה או הצדק. סמוך לאחר מכן, הבחין מרציאנו במפגין אשר אחז בידו טלפון נייד ותיעד בצילום את הובלתו של הקטין על ידי שוטר אחר. הנאשם אחז בעורפו של המפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה, לעבר שיחים המצויים במקום"

 נזכיר, כי במשטרה טענו אז "מדובר בתיעוד חלקי שאינו מציג את ההתרחשות במלואה". בתגובת המשטרה לאירוע נכתב כי "שניות קודם לכן הושלכו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום נגד עשרות מפרי סדר שיידו אבנים וגרמו נזק רב לרכוש". בפרקליטות, כך מסתבר, לא קיבלו את הטענות ובחרו להגיש כתב אישום חמור נגד מרציאנו.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הילד שהתלונן נגד מפקד תחנת לב הבירה מסר: "כתב אישום נגד מפקד תחנה הוא צעד חשוב אבל לא מספיק. במשך השנה האחרונה במחלקה לחקירות שוטרים התקבלו אלפי תמונות ומאות תקליטורים המתעדים אלימות שוטרים אבל בדיקת הסטטיסטיקה מלמדת כי אפשר לספור על יד אחת את כתבי האישום שהוגשו על ידי מח"ש. המחלקה לחקירת שוטרים הפכה להיות מחלקה המחפה על שוטרים ו"זורקת כמה עצמות" כדי למנוע את כל הביקורת הקשה שהמחלקה הזאת ראויה לה".

 

תקיפה כתב אישום הפגנה שימי מרציאנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד