י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בחשד לשיבוש הליכי חקירה

התפתחות בפרשיית סנדק: נעצר שוטר שהיה מעורב במרדף

מותו של הנער אהובי'ה סנדק ממשיך לעורר סערה | חקירת המרדף אחריו - כתוצאה ממנו נהרג, הביאה את מח"ש לעצור את אחד השוטרים שהשתתף בו בחשד לשיבוש הליכי חקירה

התפתחות בפרשיית סנדק: נעצר שוטר שהיה מעורב במרדף
שוטרים בזירת התאונה בבנימין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עצרה את אחד השוטרים שהיה מעורב במרדף ממנו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל. השוטר, המשמש כבלש ביחידה המרכזית של מחוז ש"י נעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

במקביל, עורכי דינם של משפחת סנדק הציגו למח"ש ראיות לשיבוש חקירה מצד השוטרים המעורבים

מארגון חוננו נמסר: "חקירת השוטרים רפה, ולא מקצועית - נקווה שמעצר השוטר הוא לא מס שפתיים לציבור - אלא שינוי מגמה במח"ש"

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המייצג את משפחתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל כנפגעי עבירה, הגיש בימים האחרונים מספר תלונות בגין שיבוש הליכי חקירה, כנגד השוטרים המעורבים בהרג הנער. עו"ד יאדו העביר למח"ש ראיות ברורות לחשש לשיבוש הליכי חקירה מצד השוטרים.

"נער צעיר נהרג בידי שוטרים, והחקירה חייבת להיות יסודית ומעמיקה על כל ההבטים העולים מחומר הראיות, לרבות שיבוש הליכי חקירה בידי השוטרים המעורבים." אומרים בארגון חוננו.

בחוננו הוסיפו כי "צריך לזכור, שהשוטרים כתבו את דוחות הפעולה רק 5 שעות לאחר האירוע, ונחקרו 3 ימים לאחר האירוע, זה זמן ממושך שנעשו בו דברים. בנוסף, ישנם סימני שאלה נוספים במספר נושאים סביב החקירה, שהצבענו עליהם כבעייתיים. ראינו שגם גורמים במח"ש הצביעו על הדברים כבעייתים ומעוררי שאלות.

אנו ציפייה שכלל השוטרים יחקרו על כלל התלונות. עד כה אנו מאוכזבים מאד מאופן החקירה, ומהדברים שפורסמו מתוך גורמים במח"ש, החקירה פה חייבת להתנהל אחרת ולשנות מגמה, מדינת ישראל חייבת לחקור ולתת תשובות כיצד שוטרים ממשטרת ישראל גדעו את חייו של נער צעיר.

עד כה חקירת השוטרים היתה רפה, ולא מקצועית - נקווה שמעצר השוטר הוא לא מס שפתיים לציבור שדורש תשובות, אלא תחילתה של שינוי מגמה אמיתי במח"ש."

כזכור, הוריו של הנער אהוביה סנדק יחד עורכי דינם, קיימו בסוף השבוע הצהרה לתקשורת בה הודיעו כי בכוונתם להגיש דרישה לבית משפט השלום בירושלים, למנות שופט שיחקור את נסיבות התאונה הטראגית. לטענתם, מחובת מח"ש למנות את השופט מתוקף סעיף 19 לחוק חקירת מוות.

"הרכב המשטרתי אשם באירוע הזה באופן ברור", קבע עורך דינם של המשפחה מנשה יאדו, "כל אחד יודע שהרכב שפגע מאחור הוא האשם. משטרת ישראל השמיטה מידע מהפרוטוקולים והשוטרים מסרו גרסה שקרית כאילו שהרכב של הנערים זגזג ועף מעצמו".  

עו"ד אריאל עטרי מארגון 'חוננו', אמר כי "מדובר בצעד יוצא דופן. בית המשפט חייב למנות שופט שימצא את האשמים בהריגתו של אהוביה ויביא להעמדתם לדין". לדבריו, "חקירת הריגתו של אהוביה נגועה בכל הכשלים החמורים ביותר כגון שיבוש חקירה, תיאום עדויות. במח"ש נעשה ניסיון למנוע חקירה ראויה ומשטרת ישראל דואגת שכל חומר שמגיע לידיה זמין לשוטרים החשודים".

נזכיר, סגן ראש מח"ש, משה סעדה, תקף אתמול את ראש מח"ש קרן בר מנחם ואת הפרקליטות על שורת כשלים שהיו לטענתו בחקירת השוטרים שהיו מעורבים במרדף. במכתב ששלח למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, ונחשף על ידי אראל סג"ל טען סעדה כי באופן תמוה ראש מח"ש והפרקליטות התעלמו מעדותם של חבריו של סנדק. הוא ציין כי אחד מחבריו אמר בחקירה כי "הכל שקרים. רצחו את חבר שלי ונתנו לנו מכות רצח בניגוד לחוק". 

סעדה טוען כי פרקליט המדינה למברג מתעלם מכך שראש מח"ש קרן בר מנחם, שחררה את השוטרים למרות שהם חשודים בהריגה ובאלימות כלפי העצורים. לדבריו, בר מנחם הנחתה לשחררם את השוטרים החשודים בטענה ש"בחקירת הנערים לא עלתה טענה שלפיה מות הנער נגרם כתוצאה ממשהו שביצעו השוטרים".

לדברי סעדה, כבר בחקירתם הראשונית בשעה 20:43 התלוננו העצורים על כך שהשוטרים "רצחו את חברם". אחד מהם אף הלין על "מכות רצח" שקיבל מהשוטרים ולמרות זאת קרן בן מנחם התעלמה מהדברים.

עו"ד בן גביר מראשי עוצמה יהודית אמר בתגובה למעצר השוטר: מעט מידי ומאוחר מידי. מח"ש היו צריכים לעצור את כל השוטרים שהיו ברכב זמן קצר אחרי המרדף שהתנהל ברשלנות פושעת.כמו כן אפשרו לשוטרים זמן ניכר כדי לשבש את החקירה ולפגוע בה.

אהוביה סנדק מחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד