י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות החלטת בג"צ

הרבנות הראשית מתריעה: יהודים ימנעו מלהגיע לבית החולים בפסח

החלטת בג"צ היום שלא לקיים דיון נוסף בסוגיית הכנסת חמץ לבתי החולים בישראל מעוררת סערה רבה בקרב הפוליטיקאים הדתיים והחרדים שזועמים על ההחלטה שמנוגדת לרוחו של רוב הציבור בישראל. ברבנות תוקפים ומתריעים: "תגרום לשומרי כשרות להדיר עצמם מבתי החולים"

הרבנות הראשית מתריעה: יהודים ימנעו מלהגיע לבית החולים בפסח
בית החולים הדסה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות החלטת בג"צ שלא לאשר דיון נוסף ומורחב בסאגת הכנסת החמץ בפסח לבתי החולים, ברבנות הראשית קוראים לשנות את החקיקה ועד אז הם יוצאים בקריאה לציבור להימנע מלהיכשל במגע עם חמץ שיכנס לבתי החולים.

"הרבנות הראשית לישראל מצרה מאוד על החלטת בית המשפט העליון לדחות את הבקשה לקיום דיון נוסף בהרכב שופטים רחב יותר בפס"ד המתיר הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים. כזכור, בבקשת הרבנות הראשית לקיום דיון נוסף תמך היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט", נמסר מהרבנות הראשית.

בהודעה ששיגרו בתגובה להחלטת הנשיאה השופטת אסתר חיות תקפו ברבנות הראשית" "למרבה הצער, בדחיית החלטה לקיום דיון נוסף ובקבלת פסק הדין, לא ניתן משקל מספק למרבית אזרחי מדינת ישראל אשר נמנעים מצריכת ומגע עם חמץ בפסח ונזקקים להתאשפז בבתי החולים בחג הפסח ובכך נוצרה פגיעה אנושה ברוב הציבור".

בג"ץ: יותר חמץ בבתי חולים • החרדים ידרשו את פסקת ההתגברות

"הרבנות הראשית מביעה את חששה כי מעבר לפגיעה בצביונה היהודי של מדינת ישראל, הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח תגרום לשומרי כשרות להדיר את עצמם מבתי החולים תוך הימנעות מקבלת טיפול רפואי, ובכך אף לסכן את בריאותם", נמסר עוד. "למרבה הצער," טוענים ברבנות, "כתוצאה מפסק הדין ומדחיית הבקשה לקיום דיון נוסף, הרבנות הראשית תתקשה להבטיח מזון כשר בבתי החולים".

ברבנות הראשית קראו לנציגי הציבור לשנות את החקיקה כך שתמנע כניסת חמץ בפסח לבתי החולים: "אנו תקוה כי יימצא פתרון לעניין באמצעות חקיקה או בכל דרך אחרת למנוע מכשול זה שמהווה פגיעה אנושה במרבית אזרחי ישראל. עד לתיקון המצב". הרבנות הראשית קוראת לציבור הרחב הפוקד את בתי החולים "להישמר מלהיכשל ולבוא במגע עם חמץ בימי חג הפסח". הרבנים הראשיים מבקשים: "אנו קוראים לכל נציגי הציבור אשר לבם חם אל תורת ומסורת ישראל לפעול לתיקון ההחלטה".

מוקדם יותר תקפו הפוליטיקאים החרדים את החלטת בג"ץ.

יו"ר ש"ס השר דרעי אמר בתגובה: "לא יעלה על הדעת כי במדינה יהודית, בתי חולים יחוייבו להכניס לתחומם חמץ בפסח. מיד לאחר הבחירות תדרוש סיעת ש"ס בכנסת את קידום הצעת חוק זכויות החולה (תיקון – קביעת הסדרים לקבלת מבקרים) התש"ף - 2020 כפי שהוריתי לח״כ משה ארבל להגיש בכנסת ה-23, אשר מבקשת לשמור על הסטטוס קוו ולהסמיך את מנהלי בתי החולים בנושא זה. שהרי בית חולים המשרת אוכלוסייה יהודית אינו דומה לבית חולים המשרת אוכלוסיות מיעוטים".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף אף הוא את פסיקת העליון: "שופטי בג"צ החצופים מנצלים את התקופה שבין כנסת אחת לשניה, שאי אפשר להעלות את התיקון לחוק שלי בעניין הזה, ולא מתחשבים ביהודים שומרי כשרות הנזקקים להגיע לשירותי בתי החולים בפסח. נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות כדי לעצור ולעשות סדר בכוח הלא מוגבל שלהם".

חבר הכנסת ישראל אייכלר זעם אף הוא החלטת בג"צ: "פסיקת בג"צ השוללת את זכות היהודים החולים להישמר מפני חמץ בפסח בבתי החולים, משמיטה את הבסיס הקיומי למדינה יהודית. פסיקת בג"צ בשם השוויון הופכת את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה כמו בשבדיה וארצות הברית.

בג"צ הורס בשיטתיות את כל יסודות הזכות הקיומית למדינה יהודית בארץ ישראל. מדינת ישראל על פי "עקרון השוויון" בג"צ תהפוך למדינת כל אזרחיה בין הירדן והים.

בביטול איסור חמץ בבית חולים, קובע בג"צ כי לתורת ישראל אין שום מקום במערכת המשפטית. בכך המישטר הבגצ"י שולל גם את זכות החקיקה היהודית הדמוקרטית בכנסת.

כל מי שמבטיח תיקון חקיקה בעניין, לועג לרש. בלי פסיקת התגברות שום חקיקה לא תעמוד מול בג"צ ששולל את מדינת ישראל כמדינה יהודית. רק ניצחון בבחירות יוכל להילחם בכוח להשחית, האנטי דתי ואנטי דמוקרטי, של בג"צ ותומכיו הדיקטטורים."

הרבנות הראשית חמץ בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד