י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוק הגנת הפרטיות

עתירה לבג"ץ: למנוע זליגת מידע על משתמשי הקנאביס הרפואי

בניסיון למנוע דליפה של מידע על משתמשי הקנאביס הרפואי בישראל, הגיש אתמול עו"ד ישראל ענדן עתירה לבג"ץ, בדרישה לעצור את ההליכים המתקיימים בין המשטרה למשרד הבריאות | על פי העתירה, מדובר בעבירה על חוק הגנת הפרטיות, במסגרתו נקבע כי תיאסר מסירת מידע מגוף ציבורי 

עתירה לבג"ץ: למנוע זליגת מידע על משתמשי הקנאביס הרפואי
קנאביס צילום: pixabay

לבית המשפט העליון הוגשה אתמול (שלישי) עתירה בדרישה להוצאת צו מניעה נגד משרד הבריאות ומשטרת ישראל, להפסיק לאלתר את ההליכים לשיתוף מאגר המידע של משתמשי הקנאביס הרפואי. העתירה הוגשה ע"י עמותת 'מהל"ב – המטה הארגוני לחיים ברווחה ובכבוד' באמצעות בא כוחם עו"ד ישראל ענדן יו"ר ארגון 'מאזני צדק'.

זאת, לאחר שהפניות שהופנו למשרד הבריאות ולמשטרת ישראל, להפסיק ולחדול מקידום ההליכים, לא הניבו את התוצאה המתבקשת, ולאור כך קיים חשש ממשי לפגיעה בזכויותיהם של בעלי הרשיון הרפואי לשימוש בקנאביס.

כזכור, לפני כחודשים התפרסם בתקשורת על כך שמשטרת ישראל פנתה למשרד הבריאות, בבקשה לשיתוף ואפשור גישה למשטרת ישראל, למאגר המידע של משתמשי הקנאביס הרפואי, זאת בטענה כי הדבר נועד לצמצם מעצרים של בעלי הרישיון הרפואי לשימוש בקנאביס.

מיד לאחר פרסום המידע, פנתה עמותת 'מהל"ב - המטה הארגוני לחיים ברווחה ובכבוד' באמצעות עו"ד ישראל ענדן בדרישה להפסיק את ההליכים ולמנוע את החשש הממשי לזליגת מידע של משתמשי הקנאביס הרפואי. בנוסף, פנו בעמותה גם למשטרת ישראל, להפסקת ההליכים לאלתר.

מפני שעד כה לא נתקבלה תגובה ממשטרת ישראל, וממשרד הבריאות נמסר כי הנושא ממשיך להיבדק על ידם, והשיח שלהם עם משטרת ישראל בנושא נמשך, הוחלט בעמותת מהל"ב  להגיש עתירה לבג"ץ להוצאת צו מניעה עבור משרד הבריאות ומשטרת ישראל לחדול לאלתר מההליכים.

עו"ד ישראל ענדען אמר לאחר הגשת העתירה, כי הוא מאמין ובטוח ברשויות החוק והצדק שלא ייתנו ידם לפגוע בפרטיות של אנשים הזקוקים למרפא. "אמנת הרפואה הייתה מאז ומקדם בנויה על סודיות, וזו הבסיס לכל צדק חברתי ורפואי", אמר.

יצוין כי כפי שמופיע בהרחבה בעתירה , הדבר מנוגד לחוקים שונים, בהם חוק הגנת הפרטיות, במסגרתו נקבע כי מסירת מידע מגוף ציבורי אסורה ע"פ כל דין, אא"כ ניתנה הסכמתו של האדם אליו מתייחס המידע. כך גם בחוק זכויות החולה נקבע כי המטפל ו/או המוסד הרפואי ישמרו בסוד כל מידע הנוגע למטופל שהגיע אליהם תוך כדי תפקידם או במהלך עבודתם.

כך, בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו נקבע במפורש כי כל אדם זכאי לפרטיות ולצענת חייו. בסעיף 8 בחוק נקבע כי פגיעה בזכות, עליה להתבצע רק באמצעות חקיקה ראשית, שתהלום את ערכי מדינת ישראל ותעמוד במבחן המידתיות, פסיקות בתי המשפט העלו כי החקיקה מתייחסת גם לרשויות מנהליות במדינת ישראל.

בעמותת מהל"ב, מביעים היום תקווה כי העתירה לבג"ץ שהוגשה היום על ידם, אכן תתקבל ותביא לכך שיוצא צו מניעה בהקדם, ובכך יופסקו כל המגעים והדיונים של משרד הבריאות בנושא ומשטרת ישראל תחדול מקידום ההליכים הפוגעניים הללו במחשכים ובניגוד לחוק והפגיעה בחולים ובנכים תימנע.

עתירה קנאביס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד