י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

הרופא שהפלה חרדים יזומן לשיחת בירור במשרד הבריאות

שבועיים לאחר פרסום ההקלטה המפלה שדרשה מחרדים להציג אישור שלילי לנגיף הקורונה לפני ההגעה לקליניקה של פרופסור ממרכז הארץ, השיב ראש מטה שר הבריאות קובי צורף לפנייתו של ארבל: "כי נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, עתיד לזמן את הרופא לשיחת בירור והבהרה בנושא"

הרופא שהפלה חרדים יזומן לשיחת בירור במשרד הבריאות
קליניקה. אילסוטרציה צילום: pexels

נגיף הקורונה הביא עמו גם גל של הסתה נוראית, לפני כשבועיים נחשף ב'בחדרי חרדים' אודות הפרופסור גדעון גולדמן שביקש בהקלטה קולית מהפונים אליו, כי באם הם מתגוררים באזורים דתיים או חרדים שישיגו קודם אישור עדכני של בדיקת קורונה שלילית. 

פרסום ההקלטה עורר סערה עזה, וחבר הכנסת משה ארבל פנה אל שר הבריאות יולי אדלשטיין על מנת לבער ולשרש מהשורש התנהגויות בסגנון זה כלפי הציבור החרדי, מכל אדם, ובפרט כשזה מגיע מפרופסור מכובד.

בסוף השבוע האחרון השיב ראש מטה שר הבריאות קובי צורף לפנייתו של ארבל: "הריני לאשר בתודה קבלת פנייתך בלשכת שר הבריאות, חה"כ יולי אדלשטיין ואבקש להשיבך כי נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה הד"ר בעז לב, עתיד לזמן את הרופא לשיחת בירור והבהרה בנושא".

עוד כתבות בנושא:

חשיפת 'הפרופסור המפלה' > המערכת הפוליטית מגיבה; לשלול את הרישיון

חשיפת 'בחדרי' > פרופסור לשנאה: מטפל בחרדים רק עם בדיקת קורונה שלילית

כאמור, פרסום ההקלטה יצר סערה בן היתר גם פוליטית, שגרמה לפרופסור ולצוות הקליניקה שלו להבין את חומרת האפליה, ואכן ההקלטה הוסרה מיידית ממערכת זימון התורים של הקליניקה ואף ביקשו לפרסם הודעת התנצלות המסלפת את המציאות וטוענות כי מדובר בהקלטה ישנה מימי הסגר הראשון.

תגובה זו היא בבחינת הוספת חטא על פשע, שכן גם בסגר הראשון דמם של החרדים אינו סמוק פחות. ובנוסף מדובר בתגובה המסלפת את העובדות, שכן ההקלטה שהצגנו, הוקלטה בבוקר חשיפתה והוקלטה על ידי כתב 'בחדרי חרדים' שחייג למרפאה.

ממרפאתו של פרופ' גולדמן נמסר בתגובה: "ההקלטה שנשמעה במערכת היא מתקופת הסגר הראשון והיא אינה קיימת יותר. ההוראות שקיבלנו הן היו הוראות מקופת החולים שבאזורים החרדים הייתה הדבקה גדולה. איננו פועלים מתוך גזענות אנחנו מכבדים את המגזר ויש לו המון מטופלים מהמגזר החרדי דתי. סליחה אם נפגעתם, זאת לא הייתה כוונה", ציינה נציגת המרפאה.

לאחר ההתנצלות הרשמית פנה גם הפרופסור בעצמו והתנצל על ההקלטה: "אני מקבל באהבה כל אחד למרפאה ללא קשר לדתו או מינו. אני מכבד כל יהודי דתי חש קשר חזק למסורת ולמוצאו. אנחנו מטפלים ומנתחים חרדים רבים ורואים זאת כזכות וכחובה".

חבר הכנסת משה ארבל אמר בתגובה להודעת שר הבריאות: "עברו הימים שהציבור החרדי נתן את הלחי השנייה לתופעות הדרה ואפליה. לא נאפשר לעבור לסדר היום מול תופעות פסולות אלו ונאבק למען מיגורם".

לסיום כתב ארבל: "לאף אדם ובוודאי לרופא אסור להתנהג באופן שכזה".

הסתה קורונה הציבור החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד