ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הגבאי פרץ בבכי | תיעוד מטלטל

מחריד: בתי כנסת בעיר פ"ת נפרצו • ספרי התורה הושלכו בביזיון

מזעזע: מתפללים שהגיעו הבוקר לתפילת שחרית בבתי הכנסת בשכונת חן הצפון במרכז העיר פתח תקווה, נחרדו למראה עיניהם | בתי הכנסת נפרצו וספרי התורה התגוללו בביזיון ה"י על הרצפה | גורמי הביטחון בעירייה יחד עם המשטרה פתחו בחקירה מאומצת לאיתור הפורצים 

מחריד: בתי כנסת בעיר פ"ת נפרצו • ספרי התורה הושלכו בביזיון
ההרס בבית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

במהלך הלילה (בין ראשון לשני) נפרצו שני בתי כנסת בפתח תקווה ונזרע הרס רב. המתפללים שהגיעו הבוקר (שני) לתפילת שחרית הזדעזעו לראות את בתי הכנסת מחוללים וספרי התורה מושלכים על הרצפה. משטרת מרחב שרון פתחה בחקירה האירועים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתי הכנסת הם חן הצפון ואהבת דניאל בשכונת חן הצפון במרכז העיר פתח תקווה. "מי שעושה דבר כזה הוא רע ורשע", אומר ראש עיריית פתח רמי גרינברג בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. הוא מוסיף כי החקירה נמצאת בעיצומה. לדבריו, מקרים דומים שהתרחשו בעבר בעיר פוענחו והמבצעים נתפסו והובאו לדין.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מסרב לקבוע גרינברג האם מדובר באירוע פלילי או על רקע שנאה. "גם מי שמעוניין לגנוב קופות צדקה לא מבזה כך את ספרי התורה. מי שעושה דבר כזה הוא רע ורשע", הוא אומר.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נשמע גבאי בית הכנסת פורץ בבכי לנוכח המראות הקשים: "חולי נפש פרצו וחיללו את בית הכנסת, חיללו את הקודש. איך אנשים מסוגלים לעשות דבר כזה. אני לא יודע אם זה יהודים בכלל. ערבים לא היו עושים את זה".

בהודעה ששיגר ראש העיר לתושבים נכתב כי גורמי הביטחון בעיריית פתח תקוה יחד עם המשטרה, יעשו כל שניתן כדי "להביא את הפורצים הנאלחים לדין".

"לצערי", כתב ראש העיר, "נחשפנו הלילה למראות קשים לאחר שנפרצו שני בתי כנסת בעיר, אהבת דניאל וחן הצפון. כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, הפורצים לא הגיעו לסיפוק מלקיחת הממון אלא גם ביזו סיפרי תורה. מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום".


ספר התורה מושלך בביזיון

בתוך כך, המשטרה מסרה הבוקר כי היא פתחה בחקירה בגין חשד להתפרצות לשני בתי כנסת, הלילה, סמוך לצומת סגולה בפ"ת. "מהמקום נגנבו כלי כסף וכסף מזומן מהקופות", נמסר בהודעת המשטרה.

בתגובה לאירועים, אמר ח"כ משה ארבל: "המראות הקשים משכונת חן הצפון בפתח תקוה מזכירים ימים אפלים בהיסטוריה. אני סמוך ובטוח כי רשויות אכיפת החוק יעשו הכל בכדי לשים את ידם על הפורעים הארורים שביזו את כבוד התורה".

סגן השר אורי מקלב אמר: "מזעזע מאוד לראות עד לאיזה שיפלות אפשר להגיע, זהו מעשה לא רק פלילי אלא נבזי המגיע מתוך חינוך קלוקל ומראה לנו בחוש את תוצאותיה של ההסתה התמידית. מקלב פנה לשר הבט"פ אמיר אוחנה דיבר עימו על חומרת המקרה וקרא לו שלא לעבור לסדר היום עם חקירת המקרה אלא לבוא בדין עם הפורעים".

חה"כ אוריאל בוסו שהגיע לזירת האירוע בפתח תקוה נפגש עם הגבאים. "כתושב העיר בפרט וכיהודי מאמין בכלל חובתינו להביע מחאה נוכח אירועים מהסוג הזה אני מאמין שהצוות המקצועי שהגיע למקום יקח את הממצאים ויגיע לפורעים "למצות איתם את הדין", אמר בוסו.



ראובן יוסופוב, ראש המועצה הדתית בפ"ת אמר בתגובה לחילול בתי הכנסת בעיר: "כל הקווים האדומים נחצו. הלילה נפרצו 2 בתי כנסת בעיר, נחשפנו למראות מזעזעים, כואב שזה קורה כאן בארץ ישראל. כולי תקווה שגורמי האכיפה ישימו ידם על מחללי בתי הכנסת. ראש העיר רמי גרינברג והמועצה הדתית בראשותי, תדאג כבר היום לסייע ככל שניתן בשיקום וסיוע לקהילות ולגבאים ככל שניתן."

 

ספר תורה פריצה לבית כנסת פתח תקוה רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד