י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי שסירב לבקשת הנשיא

ראש המועצה השובת רעב התמוטט ופונה לביה"ח

שבוע לאחר שפתח בשביתת רעב במחאה על אי הסדרת ההתיישבות הצעירה, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן התמוטט ופונה לבית החולים | אוריה לוברבוים, מראשי ההתיישבות הצעירה ששהה ליד דגן אמר: "לא מבין מה קורה במדינה הזו. זו בושה"

ראש המועצה השובת רעב התמוטט ופונה לביה"ח
דגן מפונה לבית החולים צילום: באדיבות המצלם

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן השובת רעב מזה 7 ימים מול משרד ראש הממשלה בדרישה להסדרת ההתיישבות הצעירה, התמוטט באוהל המחאה ופונה על ידי מד"א לבית החולים שערי צדק בבירה. מצבו של דגן טוב והוא עובר כעת בדיקות רפואיות.

דגן מוחה ושובת רעב בדרישה להסדיר את ההתיישבות הצעירה ולהביא מים וחשמל ל 25,000 בני אדם ב 49 ישובים ביו"ש. ראש המועצה התמוטט באוהל המחאה בזמן שישב לדון בהמשך המאבק יחד עם אוריה לוברבוים, מראשי ההתיישבות הצעירה השובת רעב גם הוא.

אוריה לוברבוים אמר לאחר פינויו של דגן לבית החולים: "לא מבין מה קורה במדינה הזו. ראש מועצה צריך להתמוטט כדי לתת מים וחשמל לתושבים שלו?? זו בושה". דגן, העביר את לשכתו לאוהל המחאה של ההתיישבות הצעירה בתחילת השבוע שעבר והחל לשבות רעב לפני שבוע.

נשיא המדינה פנה לדגן לפני כיומיים וביקש ממנו להפסיק את שביתת הרעב משום שהדבר מסוכן לבריאותו ולבריאות כל שובתי הרעב דגן הודה לו על דאגתו אולם אמר: "לא יכול לשבת במשרד המחומם שלי ולאכול כשאלפי ילדים בשומרון בשיא החורף ללא מים וחשמל מסודרים.

במקביל, הבוקר (שלישי) דווח בוואלה כי נתניהו דוחף להעלות בישיבת הממשלה שתתכנס היום (שלישי) בצהריים ושאמורה לעסוק בנושא נגיף הקורונה את הסדרת היישובים. בסביבת נתניהו טענו כי שר הביטחון והמשפטים בני גנץ הביע הסכמה עקרונית למהלך.

מנגד, במשרד הביטחון הכחישו את הדברים, כמו כך הובעה התנגדות למהלכים רגישים אלו גם במשרדי המשפטים והחוץ. שר הביטחון בני גנץ התייחס לדיווח ואמר: "בישיבת הממשלה לא תעלה שום הצעה חסרת אחריות מדינית, בתקופה כה רגישה".

 

 

 

 

יוסי דגן יהודה ושומרון שביתת רעב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד