י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד ממצלמות האבטחה

החשוד בהצתת ביהכנ"ס של הרב אמנון יצחק: "רציתי שיקבל את המסר"

החשוד בהצתת הכניסה לבית הכנסת של הרב אמנון יצחק בבני ברק והשלכת בקבוק התבערה - יישאר במעצר, כך קבע היום בית משפט השלום בתל אביב | החשוד אמר בדיון: "רציתי שיתפסו אותי. רציתי שהוא ידע, שהוא יקבל את המסר ממני" | "עשיתי זאת כשיש אנשים שמסתכלים עלי"

החשוד בהצתת ביהכנ"ס של הרב אמנון יצחק: "רציתי שיקבל את המסר"
החשוד מצית את את פתח בית הכנסת צילום: מצלמות אבטחה

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) את מעצרו של החשוד בהצתת הכניסה לבית הכנסת של הרב אמנון יצחק בבני ברק. כפי שדווח מוקדם יותר יותר ב'בחדרי חרדים', החשוד במעשה, תושב נתניה בשנות השלושים לחייו, נתפס על חם על ידי מתנדבי השומרים שהוזעקו על ידי עובר אורח שהבחין בנעשה.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים בטענה כי מעשיו מהווים מסוכנות לציבור. החשוד עצמו, טען בבית המשפט כי בחר לבצע את ההצתה כיוון שהרב אמנון יצחק "עושה דברים שלא רואים". לדבריו, "זה כמו נניח לשחק במזלות. בגורלות של בן אדם".

"אני עשיתי את מה שעשיתי אחרי שחשבתי על זה", הוסיף החשוד, "עשיתי זאת כשיש אנשים שמסתכלים עלי. רציתי שיתפסו אותי. רציתי שהוא ידע, שהוא יקבל את המסר ממני". כפי שדווח מוקדם יותר היום, כוחות משטרה ומתנדבי השומרים הוזעקו הלילה (בין שני לשלישי) לרחוב בן יעקב בבני ברק זמן קצר לאחר שאלמוני השליך בקבוק תבערה והצית את הכניסה בית הכנסת בראשותו של המחזיר בתשובה הרב אמנון יצחק.

מארגון השומרים נמסר כי "הלילה התקבל דיווח במוקד הארגון על חשוד עם חומר בעירה המנסה לפרוץ דלת של בית כנסת. עם קבלת הדיווח הגיעו למקום מתנדבי הארגון שהבחינו בחשוד המדליק בקבוק תבערה ומשליך אותו לעבר הכניסה של בית הכנסת ומנסה להצית אותה תוך כדי שהוא קורא קריאות גנאי ומצהיר כי ינסה לפגוע ברב.

ל'בחדרי' חרדים' נודע, כי אדם שחלף במקום הבחין בחשוד מנסה לפרוץ את בית הכנסת ולהצית אותו. משלא הצליח, השליך את בקבוק התבערה בפתח בית הכנסת.

במשטרה בודקים כעת האם היעד לבקבוק התבערה הוא הרב אמנון יצחק, שעומד כעת בראש המאבק נגד חיסוני הקורונה, דבר שמעורר סערה רבה. כך או כך, לא היו נפגעים באירוע ונזק קל נגרם לרכוש. המשטרה אספה ממצאים ובהמשך הובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

הרב אמנון יצחק הצתה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד