י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עברו אחוז חסימה?"

מקלב על חשיפת 'בחדרי': "סמוטריץ' עושה עבורנו תעמולה"

סגן השר מיהדות התורה אורי מקלב מתייחס היום לוידאו שנחשף אמש ב'בחדרי חרדים' בו נשמע יו"ר הציונות הדתית ח"כ סמוטריץ' אומר כי היה שמח לשבת בממשלה ולהשאיר את החרדים בחוץ. מקלב אומר כי אינו מופתע מדבריו. "עושה עבורנו את התעמולה הטובה ביותר"

מקלב על חשיפת 'בחדרי': "סמוטריץ' עושה עבורנו תעמולה"
בצלאל סמוטריץ'//אורי מקלב צילום: פלאש90

הפרסום אמש ב'בחדרי חרדים' של הקלטה בה נשמע יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אומר כי אם הייתה אפשרות לקיים ממשלה ללא החרדים ובלי חשש לממשלה שתפגע בנושאי הדת "זה מצוין", מעוררת היום (חמישי) סערה פוליטית.

סגן שר התחבורה אורי מקלב מתייחס היום בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לפרסום, ואומר: "אנחנו לא מופתעים ולא מאוכזבים, אנחנו יודעים את זה לא מהיום, וזו הסיבה שאנחנו נמצאים בשתי מפלגות".

"אפילו שהוא טוען כי יש לנו תורה אחת, הוא במעשיו נותן את ההסבר הטוב ביותר מדוע אנחנו שונים", מוסיף סגן השר מקלב, ומציין, "הוא (בצלאל סמוטריץ׳ א.ק.) עושה עבורנו את התעמולה הטובה ביותר".

עוד מוסיף מקלב ועוקץ את בצלאל סמוטריץ' כששואל: "מפלגת הציונות הדתית עברה כבר את אחוז החסימה שהוא מרכיב ממשלות?". כזכור, בסקרים האחרונים מפלגת הציונות הדתית לא עוברת את אחוז החסימה, ובשבוע הקרוב יעמלו אנשיה בחיבורים עם הבית היהודי ופלגים נוספים בציונות הדתית.

סמוטריץ' פורש את משנתו: "ממשלה בלי החרדים, זה מצוין" • צפו

סמוטריץ' על הפרסום ב'בחדרי': "עיוותו את דבריי, זו כותרת שקרית"

המפלגות החרדיות מפחדות מסמוטריץ׳, ובצדק // עומר רחמים

כזכור, בסרטון שחשפנו אמש, חה"כ סמוטריץ' נשמע מתחבט באפשרות להקמת ממשלה ללא החרדים, כשמצד אחד הוא הודה כי "אם נלך לממשלה בלי חרדים, אז לא רק שנמנה רבנים, ננקה גם שחיתויות".

מאידך, סמוטריץ' הודה כי אם מפלגתו תיכנס לממשלה ללא המפלגות החרדיות, יהיו לכך גם מחירים פוליטיים אחרים: "צריך רק לחשוב אם המחיר שווה את זה, שתהיה פגיעה ופרצה בסטטוס קוו בשבת, גיורים בכשרות וכו', צריך לחשוב אם שווה את זה", שב ואמר.

עוד הוסיף חבר הכנסת סמוטריץ' ואמר: "אם יכולנו להיות בממשלה שאנחנו מנהלים אותה ובלי החרדים, כך שבכיפופי הידיים האלה של תקנים במועצות הדתיות ורבנים זה בוודאי מצוין. אבל בסוף צריך לבחור אם הולכים לממשלה עם החרדים שהם גדולים ואנחנו קטנים ואז הם מנצחים אותנו, או שבאמת הולכים לקדנציה אחת בלעדיהם, אבל יש מחיר כבד מאוד שנפסיד המון דברים אחרים".

סמוטריץ' עצמו זעם על הפרסום וכתב בטוויטר בתגובה: "מתלבט מה יותר גרוע, העיוות המוחלט של דבריי והכותרת השקרית ההפוכה לחלוטין ממה שאמרתי, או הזלזול של 'בחדרי' בקוראיו החרדים והמחשבה שלו שהם לא מספיק חכמים ורציניים כדי להקשיב להקלטה עצמה ולהבין שאמרתי את ההיפך הגמור..."

סמוטריץ' הוסיף וטען כי בכתבה נראה כי קיים לחץ בסיעות החרדיות כנגד התמודדותו והחשש מחרדים רבים ששוקלים לתמוך בו, "מה שבטוח זה שמישהו שם לחוץ מאוד וכנראה יש לו סיבה טובה...", כך סמוטריץ' בטוויטר.

אורי מקלב בצלאל סמוטריץ' הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד