ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סיכום מיוחד

הזעם של גפני והמהומות בב"ב: הכתבות שעשו את השבוע

שבוע עמוס מגיע לסיומו, שבוע נוסף בו הבאנו לכם הקוראים את מיטב הידיעות • קורונה, מוטציה, הארכת הסגר, קנסות, מהומות בבני ברק ובירושלים, טיסת לפיד והרבנים והזעם של גפני על נתניהו • הכתבות שעשו את השבוע

הזעם של גפני והמהומות בב"ב: הכתבות שעשו את השבוע
האוטובוס הבוער בבני ברק צילום: יוסי ויזל

בני ברק: פורעים ביצעו לינץ' בנהג והציתו אוטובוס; בניינים פונו

עשרות נערי שוליים ביצעו לינץ' בנהג אוטובוס ערבי של חברת אפיקים שנסע ברחוב אהרונוביץ' בבני ברק, שבעקבותיו הוא נזקק לפינוי לבית החולים תל השומר. לאחר מכן הם הציתו את האוטובוס.  בעקבות האש העזה תושבי רחוב השומר פינת רבי עקיבא פונו מהבתים. כרוז שהסתובב במקום זעק לתושבים "תעירו את כולם, הבניינים מתחילים להינמס, זו סכנת נפשות של ממש, תעירו את כולם ותצאו כבר מהבתים". בנוסף, קיים היה חשש כי האוטובוס יתפוצץ ויגרום להרס ונזק ואולי אף לפגיעה בגוף חלילה.

חוטי החשמל המתוחים מעל האוטובוס הבוער החלו להישרף אף הם וכתוצאה מכך הופסקה פעולת החשמל ברחובות שלמים. נציין, כי למרות תחנוני התושבים והעובדה שתחנת כיבוי האש נמצאת מטרים ספורים מהזירה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי כוחות הכיבוי חששו להגיע ולטפל באירוע. עשרות תושבים זועמים עמדו מחוץ לתחנת הכיבוי הסגורה וזעקו לעזרה. רק לאחר כשעה הגיעו כוחות כיבוי למקום.

הזעם של גפני על נתניהו: "אנחנו עבדים שלכם? נשקול מחדש שותפות"

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נשמע ח"כ גפני משוחח בזעם עם עובדת בכירה בלשכת ראש הממשלה. גפני האשים את נתניהו על שנכנע לכחול לבן בעניין העלאת הקנסות. קודם לכן, בשיתוף פעולה בין כחול לבן לליכוד, סונדל ניסיון חרדי למסמס את החוק להעלאת הקנסות. 

בשיחה מביע גפני זעם על ההחלטה: "מה זה הדבר הזה", נשמע גפני זועם, "אני גם שותף, שיתייעץ איתנו גם כן". גפני אף שלף איום בשיחה: "מה הייתם עושים בלי החרדים?", נשמע גפני כשהוא תוקף את הכניעה של נתניהו למפלגת כחול לבן עם ארבעה מנדטים בסקרים. "כביכול כחול לבן המפלגה הכי גדולה במזרח התיכון אחרי אסאד", אמר גפני ספק בכעס ספק בהלצה, כשהוא תוקף את ההתנהלות: "אנחנו עבדים שלכם"?, תהה יו"ר דגל ואיים: "אנחנו במחשבה גדולה על השותפות הזאת (בין החרדים לנתניהו)".

טיסת האדמו"ר וראש הישיבה עם יאיר לפיד

תיעוד נדיר נרשם השבוע במטוס מניו יורק לישראל, כאשר זה לצד זה טסו האדמו"ר וראש הישיבה לצד יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שעשו את דרכם חזרה לישראל רקע לפני סגירת השמיים. בתיעוד שפרסם יאיר שרקי בטוויטר נראה חבר הכנסת לפיד שביקר בסוף השבוע בניו יורק לצד האדמו"ר מקרלין וראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל חולקים את מחלקת ביזנעס בדרך חזור לארץ.

החשש התממש: המוטציה הבריטית קטלנית יותר

חודש וחצי לאחר שנמצאה לראשונה ולאחר שהחוקרים טענו כי היא אינה קטלנית יותר אלא רק מדבקת, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בתדרוך לתקשורת כי המוטציה הבריטית קטלנית יותר ב-30 אחוזים. לדברי ג'ונסון, "התבשרנו היום כי בנוסף להתפשטות במהירות רבה יותר, נראה כעת שישנן עדויות לכך שהמוטציה החדשה - שהתגלתה לראשונה בלונדון ובדרום מזרח אנגליה - עשויה להיות קשורה לשיעורי תמותה גבוהים יותר".

היועץ המדעי הראשי של בריטניה, פטריק וולאנס, הוסיף כי החולים במוטציה הבריטית חשופים לסיכון מוגבר בהשוואה לנדבקים בנגיף המקורי. "אם היית לוקח גבר בשנות השישים לחייו, הסיכון הממוצע הוא שעל כל 1,000 אנשים שנדבקו, בערך עשרה היו צפויים למות. עם הגרסה החדשה, עבור כל 1,000 אנשים שנדבקו בערך 13 או 14 עלולים למות".

הרבי מויז'ניץ התבטא: "הבחורים עשו מעשה שאינו ראוי"

האירועים שהתרחשו בליל שישי שעבר בבני ברק ברחבת בית המדרש הגדול 'מרכז חסידי ויז'ניץ' ברחוב שלמה המלך בעיר, הביאו להתייחסות של האדמו"ר מויז'ניץ בשיחה שמסר לקהל חסידיו.  האדמו"ר התייחס לאירוע תקיפת הבלשים ביום חמישי בערב בבני ברק, בדברי אמר הרבי כי "הבחורים עשו מעשה שאינו ראוי לעשות, גם אם היה מעשה חריג ע"י האנשים, אין דרכנו בכך". 

הרבי הודיע: "איזהו חכם הרואה את הנולד, מיניתי וועדה שתטפל בכל אירוע חריג הגבאים הרב יוקל ווייס הרב משה לבין והרב אברהם וסלובסקי ואם קורה משהו, חייבים לדבר איתם". "אנו מתעסקים רק בחיובי, ולא ח"ו בשלילי, בדרך שטוויתי כולה אהבה ועשה טוב, וגם אם יש צורך לפעול, אז רק בדרכי נועם, אי אפשר לקחת את החוק לידיים" הוסיף הרבי.

יאיר לפיד קורונה משה גפני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד