י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בעקבות העתירה? • צפו

בלפור: מפגינים פרצו מחסום, המשטרה הפעילה מכת"זית

עשרות מפגינים התעמתו הערב (מוצ"ש) עם כוחות משטרה במהלך תהלוכה שיצאה מגשר המיתרים לכיוון מעון ראש הממשלה בבירה | ימים בודדים לאחר שהשיבה לבג"ץ בעתירה שהוגשה נגדה על אי שוויוניות בשימוש בכלי, המשטרה הפעילה הערב מכת"זית כנגד המפגינים | תיעוד

בלפור: מפגינים פרצו מחסום, המשטרה הפעילה מכת"זית
המחאה בבלפור צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

כמידי מוצ"ש, גם הערב נערכת מחאה של ארגוני השמאל סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. המפגינים קוראים קריאות נגד נתניהו ודורשים את התפטרותו. עשרות מפגינים התעמתו מוקדם יותר עם כוחות המשטרה במהלך תהלוכה שהתקיימה מכיוון גשר המיתרים.

המשטרה עדכנה כי במהלך התהלוכה שיצאה מהכניסה לירושלים לכיוון מתחם המחאה בבלפור, החלו הצועדים, בהגיעם סמוך לבית הנשיא, להפר את הסדר תוך ניסיונות אלימים לפרוץ את מחסום המשטרה, יידו חפצים, תקפו שוטרים וכתוצאה מכך נפגע שוטר בפניו.

עד כה נעצר חשוד אחד לפחות, בגין הפרת הסדר והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה. "בעקבות התפרעות זאת פועלת המשטרה להשלטת סדר תוך שימוש באמצעים", נמסר מהמשטרה. "משטרת ישראל תאפשר קיומן של מחאות ואת חופש הביטוי, אך לא תאפשר כל פגיעה בסדר הציבורי ואלימות כלפי השוטרים, מאידך".

 חשוד נוסף בתקיפת שוטרים, נעצר כשהוא מדיף ריח אלכוהול חזק וברשותו נתפס חומר חשוד כסם. חשוד זה שנעצר הועבר אף הוא לחקירה בתחנת המשטרה.

יצוין, כי לראשונה מזה חודשים ארוכים, המשטרה הפעילה מכת"זית כנגד המפגינים שהפרו את הסדר הציבורי, זאת ימים בודדים לאחר שהמשטרה נאלצה להשיב לעתירה שהגיש נגדה לבג"ץ העיתונאי יאיר לוי בטענה בטענה לאי-אכיפה שוויונית. בעתירה נטען כי בעוד בהפגנות השבועיות סמוך לבית רוה"מ, המשטרה אינה עושה בכלי, כנגד המפגינים החרדים היא נוהגת להפעילו באופן קבוע.

בתשובה ששלחה המשטרה בשם מ"מ המפכ"ל על דעתו של מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים תנ"צ עופר שומר, המשטרה ביקשה מבג"ץ לדחות את העתירה ואף לא לקיים דיון נוסף בנושא.

• עתירה לבג"ץ: להפסיק את השימוש בבואש בהפגנות החרדים

• 'בג"ץ הבואש': "הפגנות בלפור אינן דומות להפגנות הפלג"


שוטר שנפצע בפניו במהלך המחאה

בתגובת המשטרה נטען, כי יש להבדיל במדרג האלימות מצד המפגינים של הפלג הירושלמי, שם לטענת המשטרה, בנוסף לחסימת צירים מרכזיים בכניסה לעיר ירושלים, המפגינים דחפו ופגעו בשוטרים, ואותם אירועים אינם דומים בהיקף הפרות הסדר ועוצמת שיבוש הסדר הציבורי בעיר.

נזכיר כי בעתירתו הדגיש לוי, שבהפגנות הפלג מעולם לא נטען על אלימות מצד המפגינים, מלבד חסימה אקטיבית של הציר, כשהמפגינים יושבים על הכביש ומסרבים להתפנות, בדיוק אחד לאחד כפי שקורה כל שבוע בהפגנות מול מעון רוה"מ, שם המפגינים נשכבים על הכביש ומסרבים להתפנות עד שהמשטרה מפעילה כוח.

 

בלפור מכתזית הפגנה עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד