ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות העתירה

צה"ל יפסיק את השימוש בחוקרים פרטיים אחר בנות דתיות

בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ, הודיע צה"ל יפסיק לאלתר את השימוש בחוקרים פרטיים נגד בנות המבקשות פטור מגיוס מטעמי דת | בארגון איחוד הישיבות שהגיש את העתירה, רואים בכך הישג, אך לנערכים להמשיך בהליכים המשפטיים כנגד צה"ל

צה"ל יפסיק את השימוש בחוקרים פרטיים אחר בנות דתיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

צה"ל יפסיק לבצע שימוש בחוקרים פרטיים כנגד בנות המבקשות פטור מגיוס מטעמי דת - כך עולה מתשובת המדינה לעתירה שהוגשה בעניין לבג"ץ. "לאחר בחינה שנערכה בעניין זה", נכתב בתשובה לבג"ץ, הוחלט להפסיק את ההסתייעות בחוקרים פרטיים במסגרת הטיפול בבקשות של מיועדות לשירות ביטחון המבקשות פטור משירות מטעמי הכרה דתית".

מדובר בהישג לארגון איחוד הישיבות שהגיש את העתירה לבג"ץ כנגד צה"ל. בעתירה מנומקת לבג"ץ הכוללת 84 עמודים, דרשו עורכי הדין מטעם ארגון איחוד הישיבות, הפועל על ידי עמותת "איחוד הישיבות בארץ ישראל" את הפסקת המעקבים שעורך הצבא כנגד הבנות, באמצעות חוקרים פרטיים שגויסו למטרה זו.

העתירה הוגשה בשנת 2019 לאחר שבאיחוד הישיבות המסייע לבנות דתיות הוצפו בפניות מבחורות רבות שבקשתן לקבלת הפטור נדחתה. מתנדבי הארגון ערכו בירור יסודי שגילה את הסכמי ההתקשרות של הצבא עם חברות חקירה פרטיות שנשכרו על ידי צה"ל לביצוע החקירות.

בתשובת הצבא לעתירה שהוגשה היום לאחר דחיות רבות, מצוין כאמור, כי לאחר בחינה נוספת הוחלט זה מכבר להפסיק את השימוש בחוקרים הפרטיים. מדובר בהישג המהווה בשורה של ממש לבנות רבות אשר סבלו ממעקבים סמויים אחריהן, כאשר חוקרים פרטיים פלשו לצנעת חייהם.

בנות שהיו מועמדות לגיוס טענו כי פרטים אישיים שלהם דלפו למאגרי הצבא ושימשו כנגדם כראיות לצורך מניעת מתן הפטור משירות בצה"ל מטעמי דת.

באיחוד הישיבות הוחלט להמשיך לנהל את התביעה בבג"ץ ולא להסתפק בהודעת הצבא על סיום ההתקשרות עם החוקרים הפרטיים. לדברי מקורבים לארגון, הם "לא סומכים על הצבא שיכול מחר להחליט שוב להשתמש בשירותים פולשניים אשר יפגעו בפרטיות המלשבי"ם החרדיים". "אנו ננהל את ההליך כדי לקבל פסק דין חלוט האוסר על הצבא לעשות זאת", הוסיפו.

בג"ץ עתירה חוקרים פרטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד