ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
ניסיון לינץ' בתחנת דלק

נעצרו חשודים בתקיפת החרדים בצפון הארץ

שלושה חשודים נעצרו עד כה בחשד למעורבות בניסיון הלינץ' שנעשה במספר חרדים בשבוע שעבר בתחנת הדלק הסמוכה ליישוב מגדל | הבחורים נדרשו להתפנות לבית החולים 'פוריה' כאשר הם סובלים מחבלות קשות | עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו': "מצפים שהתוקפים יואשמו בעבירות של אלימות חמורות וניסיון לרצח בשל הניסיון לדרוס את הנפגעים ממניע גזעני"

נעצרו חשודים בתקיפת החרדים בצפון הארץ
הצעירים שנפצעו צילום: באדיבות המצלם

המשטרה עצרה שלושה חשודים בחשד שתקפו את שלושת החרדים בשבוע שעבר בתחנת הדלק הסמוכה ליישוב מגדל. מעצרו של אחד מהם הוארך עד ליום רביעי. כזכור, באירוע הותקפו מספר חסידי ברסלב באופן קשה באמצעות אלות ע"י בני מיעוטים שקראו לעברם קריאות גזעניות ומשכו בפאותיהם.

כפי שפורסם, לפני כשבוע התרחשה תקיפה קשה בתחנת הדלק "מפגש ארבל" הסמוכה ליישוב. המתלוננים סיפרו אז כי התוקפים הכו אותם ואף ניסו לדרוס אותם באמצעות רכבם. מיד לאחר האירוע נעצר חשוד אחד ואף זוהה על ידי אחד המתלוננים, חשוד נוסף נעצר במהלך שבוע שעבר, ושלשום נעצר חשוד שלישי בחשד לתקיפה האנטישמית כלפיי החסידים.

עו"ד חיים בלייכר אשר מייצג את הנפגעים מטעם ארגון חוננו מסר: "ראשית חשוב להודות למשטרה על לכידת שלושת החשודים בלינץ'. אנו מצפים שהתוקפים יואשמו עתה בעבירות של אלימות חמורות וניסיון לרצח בשל הניסיון לדרוס את הנפגעים וכל זה ממניע גזעני. מחבלים כאלו, אסור שיראו יותר את אור השמש ישיבתם של אלו בכלא לשנים ארוכות תתרום ודאי לביטחון אזרחי ישראל".

בשבוע שעבר שיגר בלייכר מכתב אל משטרת טבריה בבקשה למצות עם התוקפים את הדין. במכתב תיאר עו"ד בלייכר את השתלשלות האירועים. "מרשיי נסעו מטבריה בכביש 90 לצפון. ביציאה מהעיר חסם אותם רכב בפתאומיות ללא סיבה הנראית לעין. מרשי עבר לנתיב השני, אז הבחין לחרדתו שאחד מהנוהגים מרים את ידו עם חפץ הנראה כאקדח", כתב בלייכר.

בא כוחם של הנפגעים ציין כי הם ניסו להימלט "מרשי נמלט מהמקום בבהלה, כאשר הרכב המאיים דולק אחריו ומנסה לחסום אותו פעמיים נוספות, אך הם הצליחו לחמוק. מרשי שם לב שהדלק ברכבו אזל ובשל כך נכנס לתחנת דלק "מפגש ארבל".

מן המכתב עולה כי בעת שאחד מבחורי הישיבה יצא מרכבו, הגיח הרכב המאיים ומתוכו יצא תוקף בצעקת "אללה הוא אכבר" והטיח אלת ברזל בראשו של הבחור בעוצמה. "בעוד מרשי מתגונן מהתוקף, שלושה תוקפים נוספים מיושבי הרכב פנו לשני הקטינים שהיו ברכב, והכו אותם מכות רצח. או אז, שבו התוקפים והצטרפו לחברם הראשון, קפצו על מרשי, הכו אותו בידיהם, בברכיהם ובאלות בפניו ובכל חלקי גופו" הוסיף עו"ד בלייכר.

על פי המתואר במכתב, התוקפים נכנסו לרכבם בחזרה, ואז נסע הנהג בפראות לכיוון הפצועים כאשר הוא צועק "אללה הוא אכבר, אני דורס אותו". פצוע אחד קפץ לגדר סמוכה בניסיון להציל את חייו. הנהג המשיך לנסות ולדרוס פצוע נוסף.

הנפגעים פונו לבית חולים "פוריה" כאשר הם סובלים מחבלות קשות. אחד מהפצועים נזקק בין השאר לתפרים באוזנו, ולקבלת טיפות עיניים כמו כן הוא סובל מפגיעה קשה בארובת העין העלולה לגרור קרע ברשתית. פצוע נוסף סובל מפגיעה בלסת, ואף נזקק לתפרים בשפתיו.

 

 

 

 

תקיפה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד