י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחשש לטרור

חבר הפרלמנט החרדי מקדם חוק שיאפשר לחיילים לבדוק ולעצור חשודים

חוק שמקודם בימים אלה בבלגיה, על ידי חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך מעורר הדים וזוכה לשיח רב בתקשורת המקומית. לפי הצעתו תינתן לחיילים סמכות לעכב או לעצור חשוד וכן לחפש בכליו | פרייליך מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את מהות החוק 

חבר הפרלמנט החרדי מקדם חוק שיאפשר לחיילים לבדוק ולעצור חשודים
חיילים בלגיים מחפשים אצל חשוד צילום: באדיבות המצלם

מיכאל פרייליך, חבר הפרלמנט הבלגי, המוצב במקום החמישי ברשימת מפלגת הימין NVA - הגדולה ביותר בפרלמנט, מקדם חוק שיאפשר לחיילים לבדוק ולעצור חשודים במקומות אותם הם מאבטחים.

בשנים האחרונות חיילים בלגיים מאבטחים בתי כנסת ומוסדות חינוך יהודיים ברחבי בלגיה, אך הם אינם יכולים לעצור או לעכב אדם חשוד, אלא אם אותו חשוד תוקף אותם פיזית, או תוקף עוברי אורח בייחוד יהודים, דבר שמהווה בעיה, מאחר ולעיתים קרובות מסתובבים טיפוסים חשודים בקרבת בתי כנסת או מוסדות חינוך יהודיים.

לאחר שנבחר לפרלמנט במאי 2019, אמר פרייליך ל'בחדרי חרדים', "אני היהודי היחיד בפרלמנט, ואני יודע איזה הצעות חוק צריך לקדם בכל הנוגע ליהודים, יש כמה חוקים שאני רוצה להעביר, אחד מהם נגד אנטישמיות, כי אני רואה שהדבר מצריך תיקון דחוף".

כעת חבר הפרלמנט החרדי מקדם חוק שיאפשר לחיילים לבדוק חשודים ואף לעצור אותם, ואם צריך גם לעכב אותם, סמכות השמורה לשוטרים וזאת בגלל המצב הביטחוני המתוח. לדבריו, בין 300 ל-500 חיילים בלגים מאבטחים בימים אלה מוסדות יהודיים באנטוורפן ובבריסל.

מיכאל פרייליך.

"לפני כמה חודשים צעדתי ברחוב וראיתי אדם עובר עם תיק גב שהיה מונח מקדימה ולא על גבו, וזה היה חשוד בעיניי", מספר פרייליך ל'בחדרי חרדים' והוסיף כי זה היה ממש אחרי פיגוע הטרור הקשה שהתרחש בוינה בירת אוסטריה.

"החיילים לא רצו לקחת צ'אנס, אז הם בדקו את האיש, אני מאד שמחתי שהחיילים בדקו, אבל מכיוון שזה לא היה חוקי, והם היו יכולים לקבל קנס שהייתי שמח לשלם בעצמי, אז החלטתי שחייבים להעביר חוק שיאפשר לחיילים לבדוק באופן קבוע אנשים חשודים, כך שהם לא יחששו לעשות זאת", מסביר פרייליך.

יצוין כי החוק שמקדם חבר הפרלמנט החרדי עורר אדים רבים בתקשורת הבלגית, העיתון הנפוץ ביותר באנטוורפן, 'גאזט ואן אנטוורפן' פרסם כתבה מקיפה בנושא, ותחנות הרדיו דנו בנושא האם החוק לא פוגע בזכויות אדם, והאם החיילים יכולים לקבל סמכות של שוטרים.

פרייליך מצידו אומר כי החוק לא יפגע בזכויות אדם בשום צורה, "זה לא שחיילים יעצרו כל מי שבא להם, אלא יהיה לחיילים את שיקול הדעת לעצור לבדיקה אדם שנראה להם חשוד, החיילים בסופו של דבר מתפקדים לצד השוטרים, אז הם חייבים סמכות בדומה לשוטרים".

הדיווח בעיתון הנפוץ ביותר באנטוורפן

הפרלמנט בבלגיה אנטישמיות בבלגיה מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד