ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תקרית חטיפת הנשק

המפקד 'סימס' נגד הלוחם: "לא יודע לנצח שני אנשים"

מפקד יחידת אגוז שיגר הודעה שבה תקף בחריפות את לוחם הקומנדו שהותקף אתמול ונשקו נגנב במהלך ניווט | "לוחם באגוז שלא יודע לנצח שני אנשים בקרב מגע וחוטפים לו את הנשק לא יכול להיות לוחם אגוז", כתב המפקד | צה"ל: "הקצין שגה בכך ששלח את ההודעה המדוברת"

המפקד 'סימס' נגד הלוחם: "לא יודע לנצח שני אנשים"
תרגיל צבאי מבצע רוחות השמים צילום: דובר צה"ל

מפקדו של לוחם הקומנדו, שהותקף אמש (חמישי) בזמן שהיה לבדו במהלך ניווט בצפון הארץ ונשקו נחטף על ידי אלמונים, מותח עליו ביקורת חריפה וטוען כי הוא לא ראוי לשרת ביחידה. מפקד יחידת 'אגוז' סגן אלוף א', שיגר אתמול הודעה למפקדים שמתפרסמת היום ובה הוא כותב כי מדובר ב"אירוע חריג מאוד". הוא הוסיף כי הוא יתוחקר בבית הספר לקומנדו של צה"ל.

"ככלל", כתב המפקד בהודעה שהופצה, "לוחם באגוז שלא יודע לנצח שני אנשים בקרב מגע וחוטפים לו את הנשק לא יכול להיות לוחם אגוז". בהודעה ששיגר המפקד הבכיר, הוא הוסיף: "גם בלחימה לא אקבל שבוי אלא אם הוא חלילה גופה. צר לי אבל זהו סטנדרט מינימום ביחידה!". לדבריו, "אין שבוי, אין חטיפת נשק, חתירה למגע עד הניצחון".

מדובר, כזכור, בלוחם בחטיבת הקומנדו שהיה בליל אמש במהלך אימון צבאי באזור הגליל. הוא הותקף לפתע על ידי מספר חשודים שאף חטפו את כלי הנשק שהיה ברשותו. מתחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל עולה כי בין הלוחם לחשודים התפתח עימות אלים. עוד עלה מהתחקיר, כי לאחר מאבק החשודים חטפו את נשקו האישי של החייל ונמלטו מהנקודה. בצה"ל ציינו כי הלוחם שהיה לבדו, במהלך ניווט בדד, נאבק בחשודים וכתוצאה מכך נפצע באורח קל.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי התייחס גם הוא לתקרית במסגרת הערכת המצב המטכ"לית וציין כי מדובר "באירוע חמור בו נחצה קו אדום". הרמטכ״ל אמר כי צה״ל ימשיך לפעול בשיתוף משטרת ישראל וגופי הביטחון על מנת לקדם את הטיפול המערכתי בתחום ולמצות את הדין עם העבריינים באירוע.

בצה"ל, התנערו הבוקר מדבריו של מפקד היחידה. "מתחקיר ראשוני עולה כי לוחם חטיבת הקומנדו הותקף על ידי חשודים ונאבק בכל כוחו", מסר דובר צה"ל, "האירוע עדיין מתוחקר ולכן כל התייחסות מסוג זה אינה תואמת את המצופה ממפקדים בצה"ל. הקצין שגה בכך ששלח את ההודעה המדוברת".

חטיפת נשק מפקד חטיבה אביב כוכבי שיימינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד