י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תקיפה ברוטאלית וחמורה"

בעקבות 'בחדרי': דרישה - לחקור את המאבטחים האלימים

במכתב ששיגר עו"ד מיכאל ליטווק מארגון 'בצלמו' למפקד מחוז ירושלים, הוא דורש באופן בהול לעצור ולחקור את המאבטחים שהכו צעיר חרדי בירושלים | בתיעוד שנחשף ב'בחדרי חרדים' נראים המאבטחים רודפים אחר הצעיר, מפילים אותו, ומכים בו שוב ושוב תוך שמצטרפים לתקיפה מאבטחים נוספים | "אבקש בנוסף להעביר לידי את שמות "המאבטחים" התוקפים, את שמות מנהלי החברה שאחריותם מוטלת עליהם", כותב עו"ד ליטווק

בעקבות 'בחדרי': דרישה - לחקור את המאבטחים האלימים
המאבטחים, רגע התקיפה צילום: באדיבות המצלם

"רודפים אחר הצעיר ומכים בו מכות נמרצות שוב ושוב": בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', פנה עורך דין מיכאל ליטווק, בשם ארגון זכויות האדם 'בצלמו', למפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, בדרישה לעצור ולחקור במהירות האפשרית את המאבטחים שהכו קשות צעיר חרדי באזור רחוב בר אילן בירושלים.

האירוע החמור התרחש לפני כשלושה שבועות, בלילה שבין יום שלישי לרביעי, סמוך לשעה 3 לפנות בוקר. תלונה הוגשה למשטרה אך טרם נעצרו חשודים.

בתיעוד שפורסם 'בחדרי חרדים', נראים המאבטחים רודפים אחר הצעיר, מפילים לארץ, ומכים בו שוב ושוב תוך שמצטרפים לתקיפה מאבטחים נוספים. עדי ראייה שצפו בנעשה סיפרו מאוחר יותר כי חששו לגשת ולסייע, שמא יותקפו גם הם. "היה להם רצח בעיניים", סיפר עד ראייה.

• החסיד ביקש מהמאבטחים הערבים לעטות מסכה והוכה באלימות קשה

במכתב ששיגר עו"ד ליטווק למפקד המחוז מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים, הוא כותב כי "אין צורך להרחיב אודות הפגיעה החמורה בצעיר שעבר תקיפה ברוטאלית ,חמורה ומבזה ע"י המאבטחים התוקפים". לדבריו, "מתיעוד מצלמות האבטחה ניתן לראות את "המאבטחים" מכים באכזריות ללא כל רחמים את הצעיר.

"אבקש מכבודו להורות על פתיחה בחקירה כנגד "המאבטחים" התוקפים וכן כנגד מנהלי חברת האבטחה "ארקס אבטחה" המעסיקים את התוקפים מתוקף היותם אחראיים באחריות שלוחית כלפי עובדיהם, ולעדכן את הח"מ אודות התפתחות החקירה", הוסיף ליטווק.

"כמו כן", הוא כותב, "אבקש בנוסף להעביר לידי את שמות "המאבטחים" התוקפים ,ואת שמות מנהלי החברה שאחריותם מוטלת עליהם מכח אחריות מנהלים שילוחית, על מנת למצות עימם הליכים משפטיים אזרחיים".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', ברוך גודלבסקי, חסיד ספינקא המתגורר בירושלים, נהג לצלם את המאבטחים, לטענתו לאחר שזעם על כך שהם מסתובבים ללא מסכות. גודלבסקי שאל אותם בנידון מספר פעמים, אך אלו בתגובה חיכו לשעת כושר, רדפו אחריו, הפילו אותו לרצפה ותקפו אותו בברוטאליות.

"אני עדיין סובל מכאבים בכל הגוף", הוא סיפר אחרי התקרית ל'בחדרי חרדים', "הם התנהגו כמו פושעים, ברחוב צדדי וחשוך. המאבטחים לא שחררו אותי עד שראו שאני פצוע וחבול. הם עשו זאת רק בגלל שאני יהודי חרדי. אני דורש שהחברה תפטר את המאבטחים לאלתר".

ברוך, הצהיר על עצמו כי אינו קשור למחאות נגד הרכבת, אלא "בסך הכל אזרח פרטי שכאב לו לראות את האפליה נגד החרדים בנוגע לאכיפת המסכות". לדבריו, "אם חרדי ילך ללא מסכה הוא יקבל קנס. אבל מסתבר שמאבטח שלא חובש כיפה - לא".

לאחר האירוע גילה גודלבסקי כי המאבטחים גנבו לו את מכשיר הסלולארי שלו אלפי שקלים. מבדיקה שהוא ערך באמצעות איכון למכשיר, התברר כי הוא כבה דקות אחדות לאחר האירוע.

בחברת 'ארקס' אבטחה, המעסיקה של המאבטחים התוקפים סירבו להגיב לידיעה. מהמשטרה טרם נמסרה תגובה. כפי הידוע עד כה החשודים טרם נעצרו.


המכתב שנשלח

 

תקיפה בצלמו משטרת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד