י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החלטה מקוממת

השתתף בלינץ' נגד יהודי וירצה עבודות שירות בלבד

בן מיעוטים תושב מזרח ירושלים אשר הודה כי הכה יהודי ואף הצליף בו בחגורתו, יבצע שלושה חודשי עבודות שירות בלבד ומתוכם ינוכו ימי מעצרו. בנוסף, ישלם התוקף פיצוי של 2,000 שקלים בלבד למתלונן, כל זאת במסגרת הסכם טיעון. עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "קיווינו לענישה עם הרתעה כדי לשרש את תופעת האלימות כלפי יהודים בירושלים"

השתתף בלינץ' נגד יהודי וירצה עבודות שירות בלבד
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בימ"ש השלום בירושלים קבע כי ערבי תושב מזרח העיר אשר הורשע בעבירת פציעה של בחור יהודי לפני כשנתיים בעיר העתיקה, ירצה עונש של שלושה חודשי עבודות שירות מהם ינוכו ימי מעצרו, וכמו כן ישלם פיצוי של 2,000 שקלים למתלונן.

על פי כתב האישום שתוקן במסגרת הסדר הטיעון, האירוע התרחש כאשר המתלונן רץ ברחוב ויה דולורוזה כשלראשו כיפה והוא עטוף בטלית. אחיו של הנאשם שהינו קטין, החל לקלל אותו. התפתחה ביניהם שיחה ואנשים נוספים התקהלו מסביב, או אז החלה קטטה אלימה במקום, והקטין החל להכות את המתלונן.

בכתב האישום תואר כי "בהמשך לכך, הגיח הנאשם והכה את המתלונן באמצעות ידיו, תוך שהמתלונן ניסה להגן על עצמו. אחיו של הנאשם הצטרף אל הנאשם והמשיך להפליא את מכותיו במתלונן. המתלונן ניסה לנוס על נפשו, אך הנאשם ואחיו לא שחררו את אחיזתם בו ושבו והיכו אותו".

לאחר מכן נכתב "הנאשם שלף את חגורת מכנסיו והצליף באמצעותה במתלונן מספר פעמים. למקום הגיעו אנשים רבים נוספים שזהותם אינה ידועה, אשר הגנו בגופם על המתלונן והרחיקו את הנאשם ואת אחיו תוך שאחזו בהם ומשכו אותם למקום אחר".

הנאשם הורשע בגרימת חבלות בדמות 3 פצעים קטנים בכתפיו של המתלונן וכן שריטה, נפיחות ושפשופים בצווארו. על אף המעשה החמור, פסק שופט ביהמ"ש השלום בירושלים איתן כהן כי הנאשם יבצע עבודות שירות בבית חולים פסיכיאטרי במשך שלושה חודשים וישלם פיצוי של 2,000 שקלים בלבד למתלונן.

עו"ד חיים בלייכר מ'חוננו' מסר בתגובה לגזר הדין: "לצערנו גזר הדין אינו משקף דיו את חומרת האירוע, שכן מדובר בלינץ' של ממש כנגד נפגע העבירה אשר סבל מכאבים רבים ונושא צלקת בנפשו, כפי שהעיד בבית המשפט. התוקף מלכתחילה לא הואשם ברקע גזעני ועל כך תמיהתנו, אך מכל מקום לכל בר דעת ברור שהלינץ' נעשה כנגד המתלונן על ידי מספר בני מיעוטים בשל היות המתלונן יהודי. היינו מצפים לענישה של מאסר בפועל לפחות לשנה כבקשת התביעה. קיווינו לענישה עם הרתעה כדי לשרש את תופעת האלימות כלפי יהודים בירושלים".

עבודות שירות העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד