כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
טבח מדי יום

תופת במיאנמר: 114 אזרחים נורו למוות על-ידי הצבא. צפו

צבא מיאנמר שנט את השלטון במדינה לידיו מסלים את תגובותיו מול המזרחים שמוחים על ההפיכה. לפחות 114 נהרגו, כולל ילדה בת 13. שרי ההגנה של 12 מדינות מגנים | צפו

תופת במיאנמר: 114 אזרחים נורו למוות על-ידי הצבא. צפו
רכב משוריין במיאנמר צילום: רשתות חברתיות מקומיות

לפחות 114 אזרחים נטבחו אתמול, ‏לאחר שצבא מיאנמר הזהיר: "נירה במי שייצא להפגין היום". לפי דיווחים מקומיים לפחות 50 אזרחים נורו למוות בהפגנה אחת, בהם ילדה בת 13. בסרטון מהעיר דאוויי אפשר לראות שהצבא אכן ירה, ולא רק במפגינים, חלק מההרוגים נהרגו בהלוויות יקיריהם שנהרגו מירי חי על ידי הצבא הרצחני.

‏שרי ההגנה של 12 מדינות, בהן ארה"ב, בריטניה, יפן ואוסטרליה, גינו הלילה את הפעולות של צבא מיאנמר: "כוח צבאי מקצועי פועל לפי הסטנדרטים הבינ"ל ותפקידו להגן, לא לפגוע, באנשים שאותו הוא משרת. קוראים לצבא מיאנמר לחדול מאלימות ולהשיב את הכבוד והאמון".

‏בהודעה ששודרה אתמול בטלוויזיה במיאנמר וכוונה למפגינים נאמר: "עליכם ללמוד מהטרגדיות הקודמות, אתם עשויים להיות בסכנה ולהיפגע מירי בראשכם או בגבכם". כך דווח יואב זהבי בכאן 11.

למרות שהמדינה מדממת, מפקד החונטה הצבאית במדינה, הגנרל מין הנג אליינג, שאולי יעמוד לדין בהאג ביום מן הימים, קיים אירוע חגיגי לציון "יום הכוחות החמושים", בשעה שאלפים מתאבלים על יקיריהם שנהרגו על ידי הצבא בירי חי.

 

מעל -400 בני אדם נהרגו מאז שהחלה המחאה נגד ההפיכה הצבאית, שהתרחשה בתחילת חודש פברואר במדינה. מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, כינה את התנהלות הצבא "שלטון טרור" והאשים את הצבא ב"ביצוע מעשים מחרידים נגד רוב האוכלוסייה על מנת לשרת מיעוט קטן", מדינות נוספות גינו את הטבח.

דיקטטורה מדלת לדלת: שוטרים יוצאים בלילות "לצוד" מפגינים

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני שבועיים, משטרת מיאנמר יצאה לצוד דלת אחר דלת אחר מפגינים בפשיטות לילה שלא מביישות את תקופת סטאלין שהוציא להורג מיליונים.

משטרת מיאנמר ערכה חיפוש מדלת לדלת אחר מפגינים תומכי דמוקרטיה, לאחר שקצינים בכירים שהשתלטו על השלטון מנסים לסלק מחאות נגד החונטה הצבאית שלהם. עכשיו היא פשוט יורה בהם ברחובות באש חיה, והעולם לא ממש מנסה לעצור את הטבח, מאחר שסין תומכת בחונטה הצבאית, ומדינות רבות לא רוצות להרגיז את סין.

מיאנמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד