י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הבריח ס"ת לישראל

פרטים חדשים על חילוץ היהודים האחרונים מתימן

פרטים נוספים מתבהרים בנוגע למשפחות היהודיות האחרונות שגורשו מתימן על ידי המורדים החות'ים, ידם הארוכה של האיראנים במדינה מוכת המלחמה. אחד מקרובי המשפחה של המשפחות שגורשו, יהודי שיושב בכלא התימני בגלל הברחת ספר עתיק מהמדינה לישראל

פרטים חדשים על חילוץ היהודים האחרונים מתימן
ילד יהודי בתימן צילום: מתוך הטוויטר של @Alsakaniali

ממידע שהגיע ל'כאן חדשות' עולה כי 13 בני משפחה יהודית עזבו לאחרונה את תימן בדיסקרטיות למדינה ערבית אחרת ונעשה ניסיון להביאם ארצה לישראל. מדובר באחת המשפחות האחרונות שנותרו במדינה והם למעשה קרוביו של לוי מרחבי, שעצור בבית הכלא בתימן כבר חמש שנים בשל מעורבותו בהברחת ספר התורה העתיק לישראל.

בזמנו, בחודש מרץ 2016, הובא ארצה ספר התורה יחד עם 17 מבני הקהילה היהודית בתימן שעלו לישראל. הם גם זכו לקבלת פנים חמה מצד ראש הממשלה, נתניהו, ואף הצטלמו ביחד עם ספר התורה העתיק. התמונות שלהם עם הספר עוררו זעם בשורות המורדים החות'ים בתימן שפתחו בחקירה והחלו במבצע מעצרים שכלל את אותו לוי מרחבי.

דיווח ערבי: שלוש משפחות יהודיות, האחרונות בתימן - גורשו מהמדינה

מרחבי, ככל הידוע, כרגע עדיין נמצא בבית הכלא והמאמצים לשחררו נמשכים. פרט למרחבי נותרו כיום בתימן עוד חמישה יהודים. באשר לפרסום הבוקר ב'א-שרק אל-אווסט' כדאי להזכיר שמדובר בעיתון פרו סעודי שמסגר את הדיווח בניסיון לנגח את המורדים החות'ים בתימן שנתמכים בידי איראן. יש לציין שבחודשים האחרונים עזבו כמה משפחות יהודיות את תימן והגיעו לאמירויות, שם קיבלו מקלט.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', החות'ים מגרשים את אחרוני המשפחות היהודיות בתימן והן ייאלצו להגר מתימן: לפני כמה ימים אישרו המורדים החות'ים לשלוש משפחות יהודיות מאחרוני יהדות תימן המפוארת, לעזוב את תימן.

המשפחות שגורשו היו חלק מהקהילות היהודיות בתימן, ועזיבתן בעצם רוקנה את תימן כמעט מיהודים, מספר בני המשפחה הוא 13, גברים ונשים, כך על פי גורמים תימנים, העיתון 'אל-שרק אל-אווסט' דיווח כי הם בדרך לחפש מולדת חלופית, אך לא אל ישראל.

שבוע שעבר היה המכריע בתולדות הקהילה היהודית בתימן, שנמשכה אלפי שנים, אחרי שהחות'ים השתלטו על חצי תימן, והחליטו להתנכל ליהודים ולגרש אותם מנפת סעדה, ואז לגרש אותם מנפת עמרן ולרדוף אותם עד לשכונה בצנעא, משם גורשו כאמור, בשלוש קבוצות מחוץ לתימן, האחרונה שבהן הייתה הקבוצה הזו.

בנובמבר האחרון שר החוץ האמריקאי דאז, מייק פומפאו, קרא למיליציה החות'ית של תימן לשחרר את לוי סאלם מוסא מראבי שנלקח בשבי על ידי המיליציה הנתמכת באיראן בשנת 2016, לאחר שלטענתה סייע למשפחה יהודית להגר לישראל עם ספר תורה בן 800 שנה, הספר התורה נחשב בתימן כאוצר לאומי.

‏בעיתון צוטט אחד מהיהודים שאולצו לעזוב את תימן: "נתנו לנו 2 ברירות – להישאר, לסבול מרדיפות ושלא ישחררו את לוי מהכלא או לעזוב ושהוא ישוחרר מהכלא. לכן נאלצנו לעזוב. ההיסטוריה תזכור שהיינו אחרוני היהודים בתימן שעדיין דבקים במולדת עד לרגע האחרון". חרף הדיווח לא ברור אם אכן שוחרר.

תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד