י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עדכונים שוטפים

נתניהו עזב את ביהמ"ש - אילן ישועה מעיד

למעלה משנה לאחר שהוחלט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, נפתח הבוקר בבית המשפט בירושלים שלב ההוכחות במשפטו | הדיון החל בנאום של התובעת המרכזית בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי, שמנסה לחזק את עמדת הפרקליטות | ראש הממשלה התייצב בבית המשפט | תומכי נתניהו ומתנגדיו מפגינים מחוץ לבית המשפט

נתניהו עזב את ביהמ"ש - אילן ישועה מעיד
נתניהו בבית המשפט -ארכיון צילום: Reuven Kastro/POOL

בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח הבוקר (שני) שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה נתניהו. את הדיון פתחה התובעת המרכזית בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי, בנוכחותו של רה"מ שכבר נמצא במקום. בן ארי דובקת בעמדת הפרקליטות שספגה ביקורת קשה מאז נחשפו תיקי האלפים.

במקביל, למעלה מאלף בני אדם מפגינים בשעה זו מחוץ למתחם בית המשפט המחוזי. משני צדי המתרס, נמצאים למעלה מאלף מתומכיו של ראש הממשלה, ומנגד מאות מפגינים מעמותות השמאל המתנגדים לנתניהו.

התובעת הראשית במשפט נתניהו הגיעה לדיון בבית המשפט, ובפתח דבריה שנישאו בנוכחות רה"מ במשך כחצי שעה, אמרה: "נתניהו ידע מה האינטרסים של שאר הנאשמים, ומה הם יכולים לתת לו. הם ידעו, ככל שהם יענו לדרישותיו, העסק שלהם יישמר. יש פה מטבע עובר לסוחר, משהו שאפשר לסחור בו - משהו שאפשר לתת".

בן ארי הוסיפה: "המודעות של רה"מ, שהדברים ניתנים לו בגלל מעמדו הציבורי - הם שנותנים לנו להגיד את הדברים כשוחד. והמודעות של הצדדים האחרים היא שיכולה לבסס את נושא מתן השוחד. הדיון הוא לא תקשורת אובייקטיבית או לא - אלא השפעה על תכנים"

"חשוב להדגיש", הוסיפה בן ארי בנוגע לתיק 4,000, "כי הצעת טובת הנאה שכזו בדרך של שינוי משמעותי באופן סיקורו התקשורתי של מי שמבקש להיבחר למשרה ציבורית היא לא הצעת שוחד דחוקה, גבולית או כזו שנתונה לפרשנות. נהפוך הוא, הצעת שוחד שכזו היא הצעה שבליבת תכליות האיסור על הצעת שוחד בין היתר בשל העובדה שיש בה פוטנציאל הטיית שיקול דעת מוגבר נוכח הפיתוי הרב הטמון בה".

שלב ההוכחות, יצוין, הוא השלב העיקרי במשפט. החל מהיום צפויות להישמע העדויות וההוכחות של עדי התביעה. הדיונים צפויים להתקיים שלש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי. בדיון שיתקיים היום הצליח נתניהו לקבל פטור מנוכחות בעדותו הארוכה של העד המרכזי בתיק 4,000 אילן ישועה.

בשלב הזה תנסה הפרקליטות להצדיק את את הטענות נגד האשמים. עדותו של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, היא עדות המפתח המרכזית מבחינת הפרקליטות ולכן היא זו שתפתח את השלב המרכזי. הוא צפוי להעיד בשורה של דיונים ארוכים ובתביעה בונים על כך שעדותו תחזק האישומים.

בנימין נתניהו משפטו של בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד