י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התקרית האלימה ביפו

הוארך מעצרם של תוקפי הרב: "על רקע גזעני"

הוארך מעצרם של שני תושבי יפו שנעצרו אמש בחשד שתקפו באלימות קשה את הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר 'שירת משה' בעיר ואת מנהל הישיבה

הוארך מעצרם של תוקפי הרב: "על רקע גזעני"
תקיפת הרב מאלי ביפו צילום: באדיבות המצלם

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שני) את מעצרם של שני החשודים תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם, שנעצרו אמש (ראשון) לאחר שעל פי החשד תקפו באלימות קשה את הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר 'שירת משה' בעיר ואת מנהל הישיבה.

בפתח הדיון, קבע נציג המשטרה כי "מדובר בתיק חמור מאוד שבו החשודים תקפו את הקורבנות תוך שאחד מהם נזקק לטיפול רפואי והכל על פי חשד על רקע גזעני". לדבריו, "החשודים באו לראות נכס וכנראה לא התאימו להם הפרסונות שם ותקפו אותם".

מנגד, עורך דינם של החשודים ניסה להכחיש כי התקיפה בוצעה על רקע גזעני. "ההתנהלות של המשטרה בכל הקשור לתיק הזה היא לא ראויה ולא תקינה", אמר עורך הדין. לטענת החשודים, הרב והמנהל נכנסו לשטח פרטי, מה שהוביל לתקיפה. מעצרם הוארך בשלושה ימים.

בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים', אמר מוקדם מנהל הישיבה, משה שנדנוביץ׳, שהותקף גם הוא יחד הרב מאלי, כי התקיפה בוצעה על רקע גזעני. "התקיפה הייתה על רקע זה שאני יהודי", אמר. "לא עשינו שום פרובוקציה", טען מנהל הישיבה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ותיאר את האירוע, "נתנו לנו מכות סטירות מכות אגרופים. לא סימפטי בכלל".

ברקע התקיפה, נרשמו אתמול עימותים בין תושבים מקומיים לכוחות המשטרה, במקביל להפגנת יהודים פעילי ימין שהתקיימה במקום. כמה מאות בני אדם מהגרעין התורני בעיר הגיעו לתמוך ברב שהותקף. לאחר מספר שעות, הגיעו למקום צעירים ערבים, שהחלו לקלל ולאיים את המפגינים.

במהלך העימותים, עצרו שוטרי תחנת יפו שלושה תושבי יפו בחשד להפרות סדר ברחוב הבעש"ט בעיר, במהלכן הושלכו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה הנמצאים במקום לשמירה על הסדר הציבורי.

יפו אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד