י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

פרשת האברך הגוי: "אני אחיין של 'בבא סאלי' וצאצא האר"י הקדוש"

פרטים נוספים נחשפים אודות המיסיונר "האברך" שחי חיים כפולים, נטמע בקהילה החרדית בירושלים, שלח את ילדיו למוסדות החינוך החרדים בעיר והציג את עצמו כבנש"ק, וסופר סת"ם | 'בחדרי חרדים' עם פרטים נוספים על הפרשייה שמטלטלת את הקהילה היהודית בארץ וברחבי תבל

פרשת האברך הגוי: "אני אחיין של 'בבא סאלי' וצאצא האר"י הקדוש"
האברך הגוי צילום: צילומסך

זהות כפולה: פרשיית המיסיונר שהתערה בקהילה החרדית בגבעה הצרפתית בירושלים, מכה גלים ברחבי העולם היהודי. כלי תקשורת יהודיים מכל רחבי העולם, סיקרו את הפרשייה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' בהרחבה. טלפונים רבים שזורמים למערכת, מאז הפרסום, חושפים פרטים חדשים על מיכאל א. "האברך" הגוי.

מתברר, כי בעוד הוריו של מיכאל הם גויים מניו ג'רזי, האב קבור בבית קבור נוצרי והאם מפרסמת חומרים על הנצרות ברשתות החברתיות, הוא עצמו סיפר לכולם, כי הוא נצר לגזע תרשישים. באתר שניהל בעבר, טען: "בן דוד שלי זה ה'בבא סאלי', ואני צאצא בין היתר של האר"י הקדוש ז"ל". לדבריו, לאחר שקיבל סמיכה להוראה ב-2010 החל ללמוד את תורת הקבלה: "בדרך מצאתי את דרכי לאחת הישיבות המקובלות היוקרתיות בעולם. הייתי עם ניסיון להסיר את המיסטיקה ולשמור על שפיותי". 

עוד כתבות בנושא 'האברך הגוי'

הלם בקהילה החרדית בירושלים: סופר הסת"ם התגלה כגוי מיסיונר

חשיפת 'בחדרי': זהותו של הגוי שהתחזה לאברך הייתה ידועה זה שנים

"הילדים היו שותפים בכל המשחק" | כך נחשפה משפחת "האברך" הגוי

מעקב 'בחדרי' אחר ההתכתבות שניהל ברשתות החברתיות, מעלה כי ב-2011 פנה אדם בתמימות למקובל המתחזה: "אני מחפש לקנות תפילין רבנו תם מישראל, עדיף של המקובל הגר"י כדורי. בכל מקרה הייתי רוצה לדעת אם אתה ממליץ על סופרים מסוימים בישראל או יכול להביא לי זוג, מכיוון שברור שהיית קרוב לרב כדורי?".

בנוסף, נראה כי אנשים התייעצו עם מיכאל בנוגע לסוג הלימוד שלהם. האם עדיף ללמוד גמרא או תורת הנסתר. כמו כן, היו ששאלו על כוונות המקובלים בברכת כהנים. ממעקב אחר החשבונות שניהל ברשתות החברתיות, עולה כי הציג את עצמו גם ככתב סת"ם ופרסם תמונות של מזוזות, פרשיות תפילין ועוד.

תמונות נוספות של מיכאל א. ברשת, מלמדות כי התערה היטב בקהילת המקובלים. בעבר אף השתתף בטיסת מקובלים בשמי הארץ, שנועדה למנוע את התפשטות שפעת החזירים שפרצה בישראל באותה שנה.

לצד זהות המקובל וסופר הסת"ם שאימץ לעצמו, הוא עבד כמדריך אומנויות לחימה בחדר כושר של ארגון נוצרי, שמטרתו להפיץ את הנצרות בישראל.

מתוך חשבון האינסטגרם של מיכאל 

על אף שחוקרי ארגון 'בינינו' המתמחה במעקב אחר מיסיונרים, חשפו מידע כי מיכאל אינו יהודי, וכי גם רעייתו שנפטרה היא מבית נוצרי, הוא עצמו מכחיש את המידע. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא טען כי הוא יהודי. לדבריו, ניתן לאמת את המידע "עם ראש הכולל שלי". ראש הכולל המדובר, אדם המפיץ קבלה ברשת, סירב להשיב לתשובת 'בחדרי'.

בשיחה לעיתונאית אריאלה שטרנבוך בחדשות 13 אמר מיכאל א, כי הוא נולד יהודי. עם זאת, הודה כי בעבר הפיץ חומרים מסיונריים, אך טען כי "עשיתי תשובה".

בקהילה החרדית בגבעה הצרפתית, שם התגורר בחמש שנים האחרונות, עדיין בהלם מהפרשה. בקופת הצדקה השכונתית גייסו אלפי שקלים עבור משפחתו, לאחר שרעייתו נפטרה בתקופה האחרונה. כעת בקופה הקפיאו את הסיוע למשפחה. התושבים אומרים, כי הם עדיין בהלם, "התחושה היא שהם עשקו אותנו".

האברך הגוי גבעה הצרפתית מיסיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד