י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חששו ממהומות?

פרסום ראשון: צה"ל ישחרר את תלמיד הישיבה מ'הפלג'

בחור הישיבה שנעצר שלשום במירון והוסגר למשטרה הצבאית - ישוחרר בתחילת השבוע הבא, כך קבע היום בית המשפט הצבאי | ב'ועדה להצלת עולם התורה' הודיעו על ביטול המחאות המתוכננות בצירים למירון, אך ישקלו את צעדי המחאה מחדש

פרסום ראשון: צה"ל ישחרר את תלמיד הישיבה מ'הפלג'
עימות בין השוטרים למפגיני הפלג צילום: שמעון ברוך ידיעות מהשטח

תלמיד הישיבה מ'הפלג הירושלמי' שנעצר שלשום בציון הרשב"י במירון והועבר לצה"ל לאחר שהתגלה כ'עריק', ישוחרר כבר בתחילת השבוע הבא - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. למרות השחרור הצפוי, ב'פלג' הודיעו כי ישקלו את צעדי המחאה. בדיון שהתקיים היום בבית המשפט הצבאי ביפו, נקבע כי הצעיר ישוחרר בתחילת השבוע. ב'פלג' מייחסים את השחרור לאיומים לצאת במחאה והחשש מכאוס כתוצאה מחסימת הצירים למירון. 

כפי שפורסם אתמול (רביעי) לראשונה ב'בחדרי חרדים', משה ענתבי, תלמיד ישיבה המשויך ל'פלג הירושלמי', נעצר ביום שלישי על ידי המשטרה, לאחר שהתגלה כ'עריק', בשעה שהתפלל על ציון רשב"י במירון. המשטרה העבירה את הבחור למשטרה הצבאית והוא נלקח לכלא 6.

בעקבות המעצר, ב'פלג הירושלמי' נערכו לצאת היום למחאות בצירים הראשיים בזמן שמאות אלפי בני אדם יעשו את דרכם לציון הרשב"י. ב'פלג' הגדיררו את מעצרו של הבחור כ"מעצר נפשע". ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גורמים בכירים בפוליטיקה ובמשטרה, פנו לצה"ל בבקשה לשחרר את הבחור. במשטרה חששו מפני החסימות בצירים המובילים למירון ביום ההילולה.

מ'הוועדה להצלת עולם התורה' נמסר: "נכונותם של אלפי בני התורה למסור את נפשם עבור אחיהם הנמק בכלא הצבאי בעוון לימוד התורה, הכריעה את הכף. שמחים לבשר כי רשויות החוק התקפלו אל מול הלחץ וההד הציבורי, והבחור החשוב משה ענתבי שנעצר שלשום (שלישי) בציון הרשב"י ישוחרר כבר ביום שני הקרוב".

"דא עקא", הוסיפו, "מעצרו של בחור ישיבה ולו לרגע אחד אינו מתקבל על הדעת, ורבני הוועדה להצלת עולם התורה יתכנסו שוב במעונם של גדולי התורה, כדי לקבל את הוראתם על דרכי המחאה שיינקטו בהמשך".

מרבני הוועדה להצלת עולם התורה נמסר: "בזאת אנו פונים לכל יפי הנפש ומותחי הביקורת מהמגזר החרדי: אילו נציגיכם היו מכבדים את עצמם ואתכם, ועומדים באופן בלתי מתפשר על עקרונות הדת מול רשויות המדינה, ומשקיעים פחות את מרצם בניסיונות עקרים לשאת חן בעיני מקבלי ההחלטות, מצבכם ומצב הדת בישראל היה שונה".

הפלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד