כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האסון במירון

רב המשטרה: "מוודאים שכבוד המת נשמר" • צפו

הרב הראשי של המשטרה מתייחס לסוגיית זיהוי הקורבנות ולטענות המשפחה כלפי המשפחה ומבהיר "אנחנו פועלים לוודא יחד עם אנשי המכון שכבוד המת נשמר" | צפו

רב המשטרה: "מוודאים שכבוד המת נשמר" • צפו
האסון במירון צילום: David Cohen/Flash90

במכון לרפואה משפטית באבו כביר פועלים בשעות אלו לזהות גופות ההרוגים מהאסון הכבד בהר מירון הלילה. בצל טענות המשפחות כלפי המשטרה, רבה הראשי של המשטרה נצ"מ הצ"מ הרב רמי ברכיהו, מצהיר הרבנות המשטרתית פועל לוודא כי כבוד המת נשמר.

"שוטרי משטרת ישראל יחד עם רבני המשטרה פועלים במאמצים גדולים בכדי לזהות את הקורבנות ולאתר את קרוביהם של נעדרי האסון הלילה במירון", אומר הרב ברכיהו. "מרגע האירוע, פועלת המשטרה בקשר ישיר עם הקהילות השונות בכדי לאתר את יקיריהם תוך ידיעה שלחלקן אין קשר עם המדיות התקשורתיות השונות".

הוא הוסיף כי "אנו רוצים להביע תנחומים למשפחות ששכלו הלילה את יקיריהן בקבר רבי שמעון בר יוחאי, ולהתפלל לשלומם של הפצועים ולאחל להם החלמה מהירה. מרגע בו החל האירוע הטראגי, נרתם מערך הרבנות של המשטרה יחד עם זק"א וכוחות ההצלה נוספים. ברגעים אלו מגיעים הגופות של  ההרוגים למכון באבו כביר. אנחנו פועלים לוודא יחד עם אנשי המכון שכבוד המת נשמר".

מספר בני משפחה של הרוגים באסון, האשימו מוקדם יותר את המשטרה בהתעמרות בקרוביהם של ההרוגים. לטענתם, ישנה הנחיה להעביר את כל הגופות, כולל אלה המזוהים על ידי בני משפחה למכון באבו כביר. "זה פצע נוסף על מכה קשה", אמר אחד מבני המשפחה.

במשטרה דחו את הטענות, וטענו כי הליך הזיהוי כולל כמה פרמטרים שחייבים להצטרף לזיהוי מוחלט. "אם ישנו חלק מכך עדיין אין זיהוי חוקי", אומר גורם במשטרה. לדבריו, "לכן אחרי שעות רבות של ניסיונות זיהוי עדיין ישנם חוסרים. זו הסיבה שהם נלקחו למכון לרפואה משפטית.  אני מדגיש, מדובר בזיהוי חיצוני ולא בניתוח".

 

אסון מירון תשפ"א הרב ברכיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד