י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כך התרחש האסון • צפו

אסון מירון: תיעוד חדש שופך אור על רגעי האימה ב'מסדרון המוות'

תיעוד חדש מרגעי האימה במסדרון המוות במירון, שמתפרסם שישה ימים לאחר האסון המחריד, מציג שלב אחר שלב, כיצד המעבר שהיה פתוח, הפך לעמוס יותר ויותר עד לתוצאה הקשה | בתיעוד ניתן לראות כי בניגוד לנטען, לא היו מחסומים, או שוטרים שמנעו מעבר של החוגגים • צפו

אסון מירון: תיעוד חדש שופך אור על רגעי האימה ב'מסדרון המוות'
מסדרון המוות צילום: צילומסך חדשות 12 / pixabay

כמעט שבוע אחרי האסון הכבד במירון, במהלכו נמחצו למוות 45 בני אדם, שיצאו מההדלקה במתחם חסידות 'תולדות אהרן', נחשף אמש (רביעי) לראשונה, תיעוד ממצלמות האבטחה המוצבות מעל דרך 'ר' דב', בה התרחש האסון הכבד.

לפי התיעוד, שפרסם העיתונאי יוסי מזרחי ב'חדשות 12', הסיבה לאסון לא היה מחסום משטרתי כפי שנטען ללא הרף בימים האחרונים ע"י גורמים שונים, בהם עדי ראייה שנכחו במקום או שניצלו מן התופת, אלא הדוחק הרב שנוצר כתוצאה מכמות גדולה מדי של אנשים, שנכנסו בו זמנית לתוך 'מסדרון המוות' הצר מלהכיל. 

בתיעוד הקשה שמחזיר רבים לאותו ערב איום בשבוע שעבר, נראים מאות בני אדם צועדים על השביל, מה שגרם לצוואר בקבוק ולחסימה בסופו.

בדקות שלאחר מכן, נראים ההמונים נעצרים בעקבות מחסום אנושי שנוצר בסיומו של השביל, אולי בגלל הצורך לטפל בפצועים שכבר נערמו להם לקראת סוף המסלול.

עוד נראים בתיעוד החדש ששופך אור על שהתרחש, צעירים שפורצים את גדרות הפח כדי לחלץ עצמם, ואחרים נראים מטפסים על הגדרות ואף מנסים לסייע לאחרים.

נקודה נוספת וחשובה שנראית בסרטון, ועל פי הערכות גם היא סייעה לתוצאה העגומה, היא אותם צופים שמביטים מלמעלה על ההמון התקוע במסדרון ומשליכים לעברם בקבוקי מים, מה שאולי גרם לרצפת האלומיניום להיות חלקה ובלתי יציבה להמונים במקום.

אסון מירון תשפ"א תיעוד מזעזע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד