י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יישלח לבדיקה

תושב ב"ב ש'חטף' את בנו מהפגייה יישאר במעצר: "התנהגות קיצונית"

הוארך מעצרו של תושב בני ברק שנעצר אמש, לאחר שבית החולים איכילוב דיווח כי חטף את בנו בן התשעה ימים מהפגייה | לטענת האב, הוא ביקש להעביר את הפעוט לבית חולים אחר מאחר שלטעמו הצוות הרפואי התנהל ברשלנות | השופטת: "התרשמתי מכך שמדובר באב אשר דואג לבנו ודאגה זו היתה המניע הבלעדי למעשיו. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך שמדובר בהתנהגות קיצונית"

תושב ב"ב ש'חטף' את בנו מהפגייה יישאר במעצר: "התנהגות קיצונית"
האב 'חוטף' את בנו מבית החולים צילום: מצלמות אבטחה

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (חמישי) את מעצרו של אב תושב בני ברק, שלפי החשד נכנס אתמול לפגייה בבית החולים איכילוב, לקח עמו את בנו הפעוט בן התשעה ימים ונמלט לכיוון אחד המרכזים הרפואיים באזור. כל זאת, כאשר הפעוט שוהה בארגז האופניים.

בחקירתו טען האב כי ביצע את המעשה מתוך דאגה לבנו, לאחר שלטעמו הצוות הרפואי התנהל ברשלנות כלפי הפעוט. נציג המשטרה הבהיר במהלך כי החשוד ניצל את חוסר תשומת הלב של הצוות הרפואי ולקח את הפעוט. "מדובר באב שהחליט על דעת עצמו שהטיפול בפגייה בבית החולים איכילוב לא מספיק טוב".

• תושב ב"ב חטף את בנו מהפגייה - ונעצר

לדבריו, "בעת שהאחיות בפגייה טיפלו בפגים אחרים, לקח את הילד ניתק אותו ממכשיר הנשמה. הניח את התינוק בתוך ארגז פלסטיק שהיה מחובר לאופניים חשמליים, נסע איתו לבית החולים תה"ש, ניגש למיון ואמר שהילד בלי חמצן. מדובר ברשלנות פושעת".

במהלך הדיון עלה כי האב ביקש מספר פעמים להעביר את הפעוט לבית חולים אחר. "פניתי למשרד הבריאות, למעייני הישועה, לפגיית תה"ש, פניתי להעביר אותו, ביקשתי שיהיה נט"ן, ביקשתי הכל", אמר האב במהלך הדיון. עורך דינו הוסיף כי הוא "פעל כתוצאה מדאגה אמיתית של אב לבנו". לדבריו, מדובר בחשוד נורמטיבי, אב לשישה ילדים. אין כאן עבירה פלילית".

פרקליטו של האב הודה כי הוא אכן לקח את בנו בארגז פלסטיק, אך "לא נגרם שום נזק לתינוק". לדבריו, "הוא דאג שלא ייגרם לתינוק כלום, מצבו יציב בבית החולים, הוא מקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. אם זה המחיר שהוא צריך לקבל עבור זה שבנו יקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר, אז אין לו בעיה לשבת בכלא. הוא לא ברח ושיתף פעולה".

השופטת כריסטינה חילו-אסעד האריכה את מעצרו של האב החשוד עד ליום ראשון וקבעה כי הוא יישלח לבדיקה פסיכיאטרית. "שמעתי בקשב רב את הסנגור וגם עיינתי במסמכים בתיק ובכלל זה מכתב שכתב החשוד וחקירתו במשטרה", אמרה השופטת בהחלטתה. "אציין, כי התרשמתי מכך כי מדובר באב אשר דואג לבנו ודאגה זו היתה המניע הבלעדי למעשיו".

"עם זאת", הוסיפה, "לא ניתן להתעלם מכך שמדובר בהתנהגות קיצונית אשר בוצעה תוך העמדת הפעוט בסיכון ממשי הן עצם ניתוקו מהמכשור הרפואי והן הובלתו באופן שבו הובל. התנהגות זו יש בה כדי להצביע על שיקול דעת לקוי אשר יש בו כדי להעמיד את הפעוט בסיכון".

פגייה הארכת מעצר חטיפה פעוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד