י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש מירי למרכז | חמאס מציב אולטימטום

לאחר הערכת מצב: בצה"ל מתגברים כוחות וסוגרים צירים מרכזיים

צה"ל נערך להסלמה משמעותית בדרום והורה על תגבור הכוחות | מוקדם יותר שוגרה רקטה שנפלה בשטח הרצועה | לאור הערכת מצב, צה"ל הודיע על סגירת צירים מרכזיים בעוטף | נתניהו מכנס את הקבינט מדיני-ביטחוני | חמאס מציב אולטימטום לשעה 18:00 | החשש: ירי רקטי למרכז

לאחר הערכת מצב: בצה"ל מתגברים כוחות וסוגרים צירים מרכזיים
טנקים של צה"ל בגבול עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחשש להסלמה בדרום, צה"ל יתגבר היום (שני) את כוחותיו בגבול רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי "בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים". בתוך כך, נעשים מאמצים בינלאומיים למנוע הסלמה מול ארגון חמאס שאיים להגיב בעקבות האירועים בשכונת שייח ג'ראח והמהומות בהר הבית.

בצל האירועים, ראש הממשלה הורה לכנס את הקבינט המדיני הביטחוני במטרה לדון בהתפתחויות הביטחוניות. בהצהרה שמסר דובר ארגון חמאס ברצועת עזה נאמר, כי על ישראל לפנות את השוטרים מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח. בנוסף הועברה דרישה לשחרר את כל העצורים עד לשעה הנקובה. בהצהרה לא נמסר מה יעשה הארגון במידה ודרישותיו לא ייענו.

בתוך כך, לאור הערכת המצב הוחלט בצה"ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם, כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז וכביש מס׳ 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. גם נתיבי הטיסה בנת"ג הוסטו בעקבות החשש.

כמו כן, תיאסר כניסה ל'גבעת קובי' בשדרות, אנדרטת 'החץ השחור', גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, גבעת נזמית וגבעת 'הפרש הבודד'. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים. כמו כן הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע. מחשש לירי טילים, בערים אשקלון וקרית מלאכי החליטו לפתוח מקלטים.


מפת החסימות בעוטף עזה

בנוסף, מדובר צה"ל נמסר כי לאחר הערכת מצב החליט הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, להשהות את תרגיל המטכ"לי "מרכבות האש" ליממה הקרובה, והנחה את צה"ל למקד את כלל המאמצים בהיערכות ומוכנות לתרחישי הסלמה.

בד בד, מחבלים פלסטינים שיגרו מרצועת עזה רקטה שנפלה בשטח הרצועה. "לפני זמן קצר זוהה שיגור כושל אחד משטח רצועת עזה שנפל בשטח הרצועה. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד", נמסר מדובר צה"ל. 

גם טרור בלוני התבערה נמשך, ולפחות שש שריפות פרצו בשטח המועצות האזוריות בעוטף עזה. מכבאות והצלה נמסר: "בשעות האחרונות פעלו צוותי כבאות והצלה יחד עם צוותי קק"ל ורט"ג בסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים ומתנדבים ב-6 שריפות במספר מוקדים בתחום מועצה אזורית אשכול ושער הנגב".

בכבאות והצלה ציינו בנוגע לבלוני התעברה כי הושגה שליטה מלאה כאשר רוב השריפות היו קטנות ולא מסכנות כלל. "יש לציין כי שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות בנוסף לפריסה מיטבית בשטח מאפשרים שליטה מהירה ובלימת התפשטות האש", הוסיפו.

הלילה (בין ראשון לשני) תקף צה"ל מספר עמדות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטות והפרחת בלוני התבערה והנפץ אמש לעבר ישראל. בניגוד לאיומים ששיגר אתמול ראש הממשלה, התקיפה לא הייתה חריגה, וזאת למרות שהירי בוצע לעבר העיר אשקלון.

 

 

צה"ל הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד