ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הכרת הטוב

הרב הודה לגויים שהגנו עליו והעניק להם מתנה

החסיד שהותקף וניצל הודות לגויים טובים שהגנו עליו, חזר למקום עבודתם והעניק להם מתנה כאות הכרת הטוב. "אני לא יודע איך הסיפור היה מסתיים אם לא הייתי בתוך סניף הבנק, כי לא היה אבטחה ולא היתה משטרה", כך סיפר לתקשורת במנהטן, "הם הצילו את חיי, אז באתי להודות להם"

הרב הודה לגויים שהגנו עליו והעניק להם מתנה
ר' מנדי שטיינר בראיון לתקשורת צילום: Yeshiva world news

ר' מנדי שטיינר, היה בדרכו למשרדו שברחוב ה-39 בשדרה השביעית במנהטן, בסביבות השעה 10:30 בבוקר יום שישי האחרון, כאשר לפתע רוכב אופניים החל לתקוף אותו מילולית.

"הוא אמר לי שאני הורג את הילדים שלו, ולכן הוא יהרוג את הילדים שלי, אלה המילים שהוא אמר לי", תיאר הרב שטיינר מאוחר יותר בפני כלי התקשורת. שטיינר נכנס לסניף הבנק של צ'ייס הסמוך לאחר שהאיש איים לרצוח אותו. הוא סיפר כי חלק מעובדי הבנק מיהרו לעזרתו והתקשרו למשטרה, ואף חצצו בינו לבין התוקף שנעצר.

ביום שני הגיע ר' מנדי שטיינר עם מגש מזון יוקרתי ומעוצב לעובדי הבנק, כדי להודות לעובדים שעזרו לו. כך דיווחה רשת NBC. למרות שלא נפגע פיזית, אמר הרב שהוא לא בטוח שילך לעבודה לבדו בתקופה הקרובה.

האירוע הוא אחד מפשעי השנאה האנטישמיים הרבים בעיר ניו יורק מאז מבצע 'שומר החומות' של ישראל מול חמאס. בסוף השבוע אירעו תקיפות נוספות. המשטרה מחפשת אחר שלושה אנשים האחראים לשתי תקריות, בהן תקיפה מילולית ומכוניות שהושחתו מחוץ לבית כנסת בבורו פארק.

המקרה של מנדי שטיינר מצטרף למספר הולך וגדל של קורבנות הטרדה אנטישמית הקשורים למלחמה שהייתה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. בעוד שהפסקת אש נותרה בתוקף, האלימות סביב אזורים יהודיים בניו יורק נמשכו בסוף השבוע.

הנשיא ג'ו ביידן גינה את ההתקפות בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו הזהיר את התוקפים: "יהיו השלכות לכל מי שיעשה את הפשעים הללו, עלינו לעצור את זה. ואם יש מקום אחד שצריך לעצור אותו אחת ולתמיד זה ממש כאן בניו יורק, ואנחנו נעשה את זה, אין מקום לאנטישמיות בניו יורק".

מנהטן תקיפה אנטישמית אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד