י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מרגישים מופקרים"

ההצתה בקריה החסידית: דורשים תשובות

שבועיים ימים חלפו מאותו לילה שבו התעוררו עשרות משפחות בשכונת רמת ויז'ניץ בחיפה בשל עשן סמיך ורעש פיצוצים מחריד שנבע מהצתת רכבים בחניון הבניין מאז לא נעצר אף חשוד | ח"כ אייכלר פנה לשר לבט"פ בכדי שיפעל להבאת החשודים לדין

ההצתה בקריה החסידית: דורשים תשובות
החניון בחיפה צילום: משה ריינר

שבועיים לאחר הצתת בניין המגורים ברמת ויז'ניץ חיפה, פנה הערב (חמישי) חבר הכנסת ישראל אייכלר לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדרישה לפעול להביא למעצרם של חשודים בהצתה. תושבי השכונה טוענים: "המחבלים מסתובבים חופשי ומתכננים את האירוע הבא. אנו מרגישים מופקרים וחסרי אונים".

כזכור, במהלך הפרעות שאירעו לפני כשבועיים בערים המעורבות, הגיעו מספר ערבים באישון לילה לרמת ויז'ניץ בחיפה והציתו רכבים בחניון מקורה שבתחתית אחד הבניינים ברחוב אהבת ישראל. חמישים ותשעה בני אדם פונו לבית החולים, ואך בנס לא קיפח איש את חייו. אך עד כה לא נעצר איש, ואף חשוד לא נחקר. לטענת חבר הכנסת אייכלר משטרת חיפה לא סיפקה תשובה מניחה את הדעת מדוע לא נעצר איש.

ח"כ ישראל אייכלר פנה לשר לביטחון פנים והעביר לו את מכתבם הכואב של תושבי הבניין. במכתב הם מספרים על החוויה הקשה שעברו בשעה ארבע לפנות בוקר, כאשר דיירי הבניין כולו, על עשר קומותיו, היו בסכנה. על פי חוקרי כב"ה, מטרת ההצתה בסמוך לצינור הגז הייתה מכוונת כדי לפגוע בבניינים, עשר קומות כל אחד מהם.

רק בנס המזימה לא יצאה אל הפועל. "הדיירים שנמו את שנתם התעוררו לקול פיצוצים עזים של מכלי הדלק וגלגלי המכוניות" מתארים הדיירים. "הם החלו לקלוט שהבניין עולה בלהבות, תוך שהם פותחים במנוסה החוצה מהבניין אנשים נשים וטף. העשן השחור כבר היה בכל חדרי המדרגות, וכתוצאה מכך אנשים, נשים, ילדים ותינוקות נפגעו משאיפת העשן.

"צוותי ההצלה פינו 59 איש לבתי החולים בחיפה. חלק מהמשפחות נשארו כלואות בדירות במשך כשעה ואת המחיר הטראומטי הם משלמים עכשיו בימים שאחרי".

דיירי הבניין קובלים על כך ש"לצערנו אנו היום שבועיים אחרי האירוע, ואף חשוד לא נעצר. לא ברור לנו מדוע כוחות הביטחון לא עושים הכל על מנת שמי שעשה את פשע השנאה הזה יהיה מאחורי סורג ובריח. ישנן מצלמות אבטחה במקום וברחוב שרואים את המחבלים הפורעים מגיעים, מציתים את הבניין וכו'. אך לצערנו עד היום לא נעשה כלום".

הם אף מזהירים כי "המחבלים מתהלכים חופשי ומתכננים את האירוע הבא בחיפה. במשטרת חיפה החליט מי שהחליט שאירוע של 59 נפגעים לא מעניין. אנו מרגישים מופקרים וחסרי אונים על אי טיפול כוחות הביטחון".

ח"כ אייכלר שהעביר את המכתב לשר לביטחון פנים ולראש הממשלה, דרש מהם להתערב באופן מיידי ולטפל באירוע בכל הכלים העומדים לרשות משטרת ישראל, ובכל החמורה. "יש לחקור את השריפה המכוונת נגד תושבי רמת ויז'ניץ בחיפה כאילו הייתה שריפה שכונת הוד הכרמל היוקרתית בעיר" אמר.

רמת ויז'ניץ חיפה חניון הצתה מכוונת טרור הצתה ישראל אייכלר אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד