י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עשרות מפגינים בבניין העירייה

המהגרים טוענים לאפליה בעיר החרדית: "חוששים ללכת בלילות"

אל בניין עיריית בני ברק הגיעו הבוקר עשרות מהגרים המתגוררים בשכונת פרדס כץ - ומקיימים במקום מחאה בטענה לאפליה נגד ילדיהם במוסדות החינוך | צוותי השיטור העירוני מאבטחים את המחאה | גורם בקהילה החרדית: "אמנם בשנים האחרונות המצב כאן רגוע באופן יחסי, אך אנו חוששים ללכת בלילות"

המהגרים טוענים לאפליה בעיר החרדית: "חוששים ללכת בלילות"
המחאה מול בניין העיריה צילום: צילום מסך

עשרות מהגרים מסודן ואריתריאה המתגוררים בשכונת פרדס כץ בבני ברק, הגיעו הבוקר (ראשון) אל מחוץ לבניין עיריית בני ברק ברחוב ירושלים בעיר ומקיימים במקום מחאה בשל מה שהם מכנים כ'אפליה' נגד קהילת המסתננים.

המפגינים הרבים הגיעו על משפחותיהם, הורים, ילדים ופעוטות - וקוראים לעיריית בני ברק להסדיר את נושא החינוך לילדי קהילת המהגרים בשכונת פרדס כץ. לדברי עדי ראייה, מדובר במחאה מאורגנת אשר כוללת בקבוקי שתייה וציוד למפגינים.

לטענת המפגינים, בתקופה האחרונה חל שינוי בסוגיית החינוך לילדי המהגרים, ורבים מהם נאלצים להישאר בביתם ללא שמוצעת להם חלופה. יחד עם זאת, גורמים בעירייה דוחים בתוקף את הטענות.

גורמים בקהילה החרדית בשכונת פרדס כץ אמרו הבוקר בצל ההפגנה כי "הגיע הזמן להסדיר את נושא המסתננים מאפריקה ולמצוא פתרון לסוגייה שמעיבה במשך שנים ארוכות על אנשי הקהילה".

"אמנם בשנים האחרונות המצב כאן רגוע באופן יחסי, אך אנחנו חוששים ללכת בלילות", אומר אחד הגורמים. "קשה להאמין שמדובר בעיר בני ברק, במרכזה של מדינת ישראל. לא פעם היו פה תקריות אלימות בין המסתננים, מה שמעלה פעם אחר פעם את רף המתח והחשש".

מחאה עיריית בני ברק סודנים ילדי מהגרים אריתראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד