י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רה"מ המיועד

בהמלצת היועץ המשפטי לממשלה: שב"כ החל לאבטח את נפתלי בנט

ברקע ההכרזה אמש על הקמת 'ממשלת השינוי', החליט שירות הביטחון הכללי בהמלצת היועמ"ש להצמיד מאבטחים לרה"מ המיועד נפתלי בנט | בימין צפויים להגביר את המחאות נגד חברי הכנסת מימינה

בהמלצת היועץ המשפטי לממשלה: שב"כ החל לאבטח את נפתלי בנט
בנט עם מאבטח צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

מיד לאחר ההכרזה של יו"ר יש עתיד כי "עלה בידו" להקים ממשלה, שירות הביטחון הכללי החל לאבטח הלילה (בין רביעי לחמישי) באופן רשמי את יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט, המיועד לעמוד בראש 'ממשלת השינוי' המתגבשת. החלטת שב"כ לאבטח את יו"ר ימינה התקבלה בהמלצת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מי שתאבטח את בנט, היא היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות (יחידה 730) של שירות הביטחון הכללי. מדובר ביחידה מיומנת שתפקידה העיקרי לדאוג לסידורי האבטחה של אנשי ממשל בכירים ולהגנתם מפני איומים.

היחידה מאבטחת בשגרה את שבעה האישים הנחשבים ל'סמלי השלטון': ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, נשיא המדינה, נשיא בית המשפט העליון, יו"ר הכנסת וראש האופוזיציה. מאבטחי היחידה הם אנשים מיומנים שעוברים הכשרות מיוחדות במטרה להתמודד עם איומים שונים על סמלי השלטון.

בתוך כך, בימים הקרובים צפויות להתגבר המחאות נגד חברי מפלגת ימינה, בניסיון להפעיל עליהם לחץ שלא להצביע בעד הקמת 'ממשלת השינוי'. הלחץ צפוי להיות בעיקר על חברי הכנסת איילת שקד וניר אורבך, שכבר העלה את האפשרות כי יצביע נגד הקמת הממשלה.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בחקירה בחשד להסתה נגד בנט ברשתות החברתיות. בעקבות כך, לאור האיומים החליטה הכנסת לתגבר את האבטחה סביבו.

הלילה, בתום משא ומתן בין המפלגות, עדכן יאיר לפיד את נשיא המדינה ראובן ריבלין כי "עלה בידי להרכיב ממשלה". כעת נותרו ללפיד שבועיים ימים עד להשבעת הממשלה, בהם יצטרך לשמר סביבו את מרכיבי גוש השינוי.

נפתלי בנט אבטחת אישים שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד