י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדרך להסלמה?

המתיחות בדרום: 4 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה

למרות ההצהרות של צה"ל על תגובה דרמטית ברצועת עזה במהלך הלילה האחרון בתגובה על שיגור בלוני התעברה לעבר יישובי העוטף, הפלסטינים אינם מורתעים וממשיכים גם היום לשגר בלונים | עד כה נרשמו 4 שריפות כתוצאה מבלונים. כוחות כיבוי פועלים גם בשעה זו

המתיחות בדרום: 4 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה
כיבוי שריפה בעוטף צילום: מתנאל בושרי דוברות כב"ה דרום

גם לאחר התקיפות שביצע הלילה חיל האוויר, הפלסטינים לא מורתעים וממשיכים גם היום (רביעי) לשגר בלוני תבערה מהרצועה. עד כה נרשמו 4 שריפות כתוצאה מבלונים. כוחות כיבוי פועלים גם בשעה זו לכבות שריפות נוספות.

מכבאות מחוז דרום נמסר כי "צוותי כבאות והצלה לישראל יחד עם צוותי קק"ל ורט"ג ובסיוע גרורי צה"ל רבש"צים, צוותי כיבוי בסיס חצור ומתנדבים פעלו היום ב-4 שריפות שרובם בשדות קוצים בתחום מועצה אזורית אשכול".

בכבאות מציינים כי שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות בנוסף לפריסה מיטבית בשטח מאפשרים שליטה מהירה ובלימת התפשטות האש.

חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו, כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה. סה"כ עד עתה נגרמו 4 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה.

חיל האוויר תקף הלילה שורת יעדי טרור השייכים לארגון חמאס ברצועה, זאת לאחר יממה של שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה והתפרעויות של פלסטינים על גדר המערכת. מדובר בתגובה ראשונה של צה"ל ברצועת עזה לאחר השבעת הממשלה החדשה וכניסתו של נפתלי לתפקיד ראש הממשלה.

לפי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו כמחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה. "במתחמים שהותקפו התקיימה פעילות טרור", ציינו בצבא. בצה"ל הדגישו כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל".

דובר צה"ל הבהיר לאחר התקיפה, שבעקבות האירועים האחרונים, הצבא "ערוך לכל התרחישים וביניהם חידוש הלחימה, למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה". "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה ויישא בהשלכות לפעולותיו", הוסיף דובר צה"ל.

בלוני תבערה יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד