כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הסתיים המצוד

אחרי חודשיים: נמצאה גופת החייל שנמלט עם טילים

הרשויות בבלגיה הודיעו כי הגופה שנמצאה בימים האחרונים ועליה דווח בתקשורת היא של חייל ימני קיצוני שנמלט עם טילים שגנב מהבסיס בו שירת | הוא היה ברשימת הטרוריסטים של המדינה לאחר שאיים על כמה אנשים ואגר נשק כבד

אחרי חודשיים: נמצאה גופת החייל שנמלט עם טילים
יורגן קונינגס צילום: מתוך הרשת

יורגן קונינגס, חייל בלגי בן 46 שאחז בדעות ימניות קיצוניות, היה תחת מצוד ענק בחודש האחרון לאחר שנעדר לא לפני שגנב נשק מבסיס צבאי, "הוא נמצא מת", כך אמרו אתמול (ראשון) שר הביטחון והרמטכ"ל של בלגיה.

לפני ההודעה הרשמית של שר הביטחון הבלגי, התביעה בבלגיה פרסמה כי גופה שנמצאה במזרח בלגיה, היא של אדם שכנראה ירה בעצמו, והיא ככל הנראה החייל הנמלט קונינגס.

הגופה נמצאה על ידי אנשים שצעדו ביערות ליד העיירה דילסן-סטוקם בגבול בלגיה צרפת. בבלגיה נשמעה ביקורת על כך שגם לאחר שהתגלה כי החייל מפרסם התבטאויות גזעניות בפייסבוק, רק הוטלו עליו סנקציות משמעתיות אך עדיין התאפשר לו להחזיק ולתפעל כלי נשק.

"במהלך הסיור שלי באופני הרים הבוקר, בחלק שאליו מעט מאד אנשים מגיעים, הרחתי ריח של גופה חזקה", סיפר לחדשות VRT, יוהאן טולנייר מהעיירה במייסיק שבמזרח בלגיה. "חשבתי מיד על יורגן קונינגס והודעתי למשטרה והם מצאו את גופתו", אמר.

כזכור, מאות חיילים בלגים גרמנים והולנדים, חיפשו אחר החייל בצפון מזרח בלגיה לאחר היעלמותו של קונינגס ב-17 במאי, החייל היה ברשימת המעקב נגד פעילי טרור, ואיים על כמה אנשים תוך כדי שהוא אוגר נשק כבד.

הרשויות משלוש מדינות חיפשו אחר יורגן קונינגס, חייל שהיה חמוש בכבדות לאחר שנטש את בסיסו בבלגיה כשהוא חמוש בארבע משגרי רקטות, מקלע ואקדח לאחר שאיים על מארק ואן ראנסט, הווירולוג שמנהל את המאבק של בלגיה בכל הנוגע לנגיף הקורונה.

יותר מ-400 חיילים בלגיים עם סיוע של כוחות מיוחדים גרמנים והולנדים, סרקו את הפארק הלאומי הוגה קמפן, הנמצא בין צרפת להולנד, שם הם חשבו כי קונינגס מסתתר, החיפושים התבצעו באמצעות מצלמות תרמיות במטרה לאתר את החייל המסוכן.

קונינגס, היה צלף מיומן שהצטרף לצבא בשנת 1992 ושירת ביוגוסלביה, לבנון, עירק ואפגניסטן. הרשויות חשדו כי קונינגס מצא מסתור בפארק לאחר שמכוניתו התגלתה בסמוך לפארק בגבול עם ארבעת משגרי טילים ותחמושת בפנים. החייל גם היה חמוש במקלעים שונים.

הוא התייחס לסוגיות פוליטיות וחברתיות ברשתות החברתיות והתמודד עם ביקורת קשה מצד הקהילה היהודית בבלגיה ובמקומות אחרים בגין האשמת ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך צוק איתן בשנת 2014.

חייל נעדר בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד