כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הוקם צוות מיוחד

הפרקליטות תשקול אם לקיים את משפט זדורוב

פרקליטו של רומן זדורוב, עו"ד ירום הלוי, נפגש אתמול עם פרקליט המדינה החדש עמית איסמן, ודן עמו בנושא המשפט החוזר בתיק | במקביל, בית המשפט אישר לדחות הדיון בשחרורו שהיה צפוי להתקיים מחר | פרקליט המדינה הורה על הקמת צוות מיוחד שייבחן את ניהול התיק

הפרקליטות תשקול אם לקיים את משפט זדורוב
זדורוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרקליטות תדון האם וכיצד לקיים את משפטו החוזר של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה שהתרחש בשנת 2006 בבית הספר 'נופי גולן' שבקצרין. זדורוב הורשע פעמיים ברצח הנערה ונגזר עליו מאסר עולם. אולם, לפני כחודש וחצי החליט בית המשפט העליון לערוך לו משפט חוזר.

היום (שני) הגישה הפרקליטות בקשה מוסכמת לבית המשפט המחוזי, לדחיית מועד הדיון שהיה צפוי להתקיים מחר, בבקשתו של רומן זדורוב להשתחרר ממעצר. השופט ערפאת טאהא נענה לבקשה וקבע את הדיון לעוד כחודש - ב-26 ביולי.

בד בבד, נענה סגן הנשיא, השופט אשר קולה, לבקשה נוספת שהגישה הפרקליטות, בהסכמת ההגנה, למתן ארכה בת שבועיים, עד ליום 15 ביולי, לשם מתן הודעה על החלטתה בדבר ניהול משפט חוזר בעניינו של זדורוב.

בבקשה המוסכמת נאמר, כי לבקשתו של בא-כוחו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, נערכה אתמול פגישה בין הלוי לבין פרקליט המדינה וגורמים בפרקליטות המדינה, במהלכה פרס הסניגור שלל נימוקים שנועדו לשכנע כי אין מקום לקיים משפט חוזר בעניינו של זדורוב.

מפרקליטות מחוז צפון נמסר כי "כדי לאפשר את השלמת בחינת העניין, על כל היבטיו, וכן את טענותיו של עו"ד הלוי, התבקש ביהמ"ש לתת ארכה למסירת ההחלטה בדבר ניהול המשפט החוזר".

יחד עם זאת, פרקליט המדינה הקים באחרונה צוות של פרקליטים בכירים ממחוזות שונים, שלא עסקו בתיק זדורוב בעבר, וביקש מהם ללמוד מחדש את התיק ולבחון את ההיתכנות המעשית לניהולו של המשפט החוזר, ככל שיחליט לעשות כן.

תאיר ראדה רומן זדורוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד