י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האירוע החסידי במסדרונות ש"ס

מארגן ההילולה: "ח"כי ש"ס פועלים כאילו היו חסידי שטפנשט מאז ומעולם"

קיום הילולת 'הצדיק משטפנשט' טרם אושר, ונתקל בקשיים מצד עיריית תל אביב ועיריית גבעתיים. מארגני ההילולה שוחחו עם 'בחדרי חרדים' ותיארו את השתלשלות האירועים מאז האסונות במירון ובקרלין. וגם, אילו ח"כים חרדים נענו לפניות?

מארגן ההילולה: "ח"כי ש"ס פועלים כאילו היו חסידי שטפנשט מאז ומעולם"
רב קהילת שטפנשט הרב יעקב סולומון עם גורמי המשטרה בבית העלמין צילום: באדיבות המצלם

קיום הילולת 'הצדיק משטפנשט' טרם אושר, ונתקל בקשיים מצד עיריית תל אביב ועיריית גבעתיים. ביום חמישי הקרוב, בכ"א תמוז, יחול יום ההילולה של האדמו"ר רבי אברהם מתתיהו פרידמן זצ"ל, המכונה "הצדיק משטפנשט", אך לאור האסונות במירון ובקרלין – מארגני האירוע טרם קיבלו אישור לקיים את ההילולה בבית העלמין 'נחלת יעקב' בגבעתיים, שם ממוקם ציונו של הצדיק שהפך למוקד עלייה לרגל המונית.

רב קהילת שטפנשט הרב אברהם יעקב סולומון, אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי טרם קיבלו אישור לקיום ההילולה, וביומיים האחרונים יקיימו מאמצים רבים להשיג את האישורים הנדרשים.

"עיריית גבעתיים לא מאשרת את ההילולה, ובשנה האחרונה אף הציבה עמודים על המדרכה ליד בית העלמין כדי למנוע כל פעילות של אנשי שטפנשט בסמוך לבית העלמין", מסביר הרב סולומון את השתלשלות האירועים. "העמודים מפריעים גם לתושבי השכונה שלא יכולים יותר לחנות את הרכבים שלהם בשעות הלילה, כפי שנהגו עד כה לעשות".

לדבריו, "כשפנו לעיריית גבעתיים, היא הפנתה אותנו לעיריית תל אביב והתנתה את אישור ההילולה באישור שלה. המדרכה ממול - עליה מוצבים בדרך כלל דוכני האוכל ומכונות השתייה ושאר הצרכים הנדרשים באירוע המוני עם אלפי מתפללים שמגיעים מכל רחבי הארץ – נמצאת בשטחה של תל אביב. אך גם בתל אביב לא מאשרים את ההילולה, בשונה מבכל שנה, בטענה כי הצבת התשתיות הזמניות תפריע להולכי הרגל".

לטענת הרב סלומון, "פניות לעזרה נשלחו לשורה של חברי כנסת ביהדות התורה – אך אף אחד מהם לא התגייס למען קיום ההילולה".

"פניתי ליו"ר ש"ס אריה דרעי, ולמרות שמדובר בהילולה של אדמו"ר חסידי. הוא מיד נחלץ לעזרתנו, אנשיו התגייסו למען האירוע ופועלים איתנו למען השגת האישורים", טען הרב.

"גם חבר הכנסת מש"ס ינון אזולאי פנה אמש מעל בימת הכנסת אל אל סגן יו"ר הכנסת, יו"ר רע"מ מנסור עבאס, וביקש שיפנה לר"ע תל אביב רון חולדאי, שיאשר את ההילולה", אמר הרב. "לא פניתי לאזולאי בכלל, אבל מיוזמתו הוא פנה אליי ובירר והתעניין על הקשיים העומדים בפתח ומיד הציע את עזרתו, והזכיר את ההילולה במליאת הכנסת".

הרב סולומון התבטא על הח"כים מש"ס: "הם פועלים כאילו הם חסידי שטפנשט מאז ומעולם". לדבריו, הם נתקלו בהתעלמות מוחלטת מבכירי הח"כים באגודת ישראל ובדגל התורה, למרות שמדובר באירוע חסידי.

הרב סלומון בתיאומים עם גורמי המשטרה בשטח בית העלמין/ צילום: באדיבות המצלם

דובר מוסדות שטפנשט יעקב רייזנר אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "תושבים לא חרדים המתגוררים סמוך לבית העלמין בגבעתיים מתלוננים ומאיימים על העירייה, שלא לאשר את ההילולה".

רייזנר אמר גם כי המשטרה רוצה לעזור אבל היא כבולה מול העירייה שאינה מאשרת. "אנחנו בתיאום הדוק עם גורמי המשטרה. כמו כן, הגענו להסכמות מול המשטרה על עצם העלייה לציון. היא תאבטח את מה שכבר כן אושר".

לדבריו, "מודל הילולת ה'אור החיים' יועתק גם לשטפנשט. המשטרה תאפשר עלייה של אלף מתפללים בבת אחת, וכשהראשונים ייצאו, הבאים בתור ייכנסו".

"יש מהנדס בטיחות שנתן תוכנית בטיחות על כל התשתיות שאנחנו מכוונים להציב לטובת המתפללים, אך בינתיים העירייה לא מאשרת. אני חושש שאירוע המוני עם אלפי אנשים ללא צרכים בסיסיים כמו אוכל ושתייה – עלול להוות סכנה גדולה לשלום המתפללים", אמר רייזנר.

הוא ציין כי "גם גורמים ב'איחוד הצלה' המאבטחים את אירועי ההילולה התריעו בישיבת הערכות המשטרה את הסכנה באי מתן שירות לציבור ביום חום קיצוני כזה, כפי שאמור להיות ביום ההילולא. הגורמים הרלוונטיים עוד יכולים להתעשת ויש עוד שהות לפעולה", דברי רייזנר.

שטפנשט הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד