כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המחדלים לא הוסרו

 העלים 2.7 מיליון ש"ח מיסים ונידון ל-22 חודשי מאסר

מנהל חברה לעבודות בנייה נידון ל-22 חודשי מאסר לאחר שהורשע בניכוי חשבוניות כוזבות בסכום כולל של כ-18.6 מיליון ש"ח, שהמס הגלום בהן הוא כ-2.7 מיליון ש"ח, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס

 העלים 2.7 מיליון ש"ח מיסים ונידון ל-22 חודשי מאסר
אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

בית משפט השלום ברמלה, גזר במהלך השבוע האחרון 22 חודשי מאסר בפועל, לצד 10 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 100,000₪ על א'  מרמלה שהורשע בניכוי חשבוניות כוזבות בסכום כולל של כ-18.6 מיליון ₪, שהמס הגלום בהן הוא כ-2.7 מיליון ₪, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס.  
 
מגזר הדין עולה כי החברה המואשמת הייתה בשליטתו ובניהולו של א' למרות שאחרים, לבקשתו, נרשמו בתקופות שונות כבעלי מניות ודירקטורים בה. בהתאם לגזר הדין בשנים 2012 – 2014, ניכו הנאשמים 41 חשבוניות מס של עוסקים שונים בסכום כולל של 18,635,774 ₪ מבלי שעשו או התחייבו לעשות את העסקאות עבורן הוצאו החשבוניות. המס הגלום באותן חשבוניות ושנגרע מקופה הציבורית עמד על 2,789,744 ₪.  בגזר הדין ישנה התייחסות נרחבת לכתב אישום נוסף שהוגש נגד הנאשם ונגד חברה נוספת בשליטתו בשל ביצוע עבירות על פקודת מס הכנסה ושם הוא נידון ל-11 חודשי מאסר בפועל.
 
המאשימה טענה כי המחדלים בכתב אישום זה לא הוסרו ויש להשית על הנאשם מאסר בפועל במצטבר לעונש שהושת עליו בתיק הנוסף בעוד ההגנה ביקשה שהעונש ירוצה בחופף.

בית המשפט אימץ את עמדת המאשימה לריצוי עונש במצטבר תוך התייחסות לעובדה שבתיק הנוכחי הנאשם הורשע בעבירות מסוג פשע לפי חוק מע"מ, שבוצעו באמצעות חברת רשת קווים בעוד שבתיק הנוסף, הנאשם הורשע בעבירות מסוג עוון לפי פקודת מס הכנסה שבוצעו באמצעות החברה הנוספת, וכדברי כב' השופט: "במקרה שבפניי, כל אחד מהתיקים האמורים מתייחס לקבוצת עבירות שונות שמבוססות על תשתית עובדתית שונה לחלוטין... עבירות המס בתיק הנוכחי הן שונות לחלוטין מעבירות המס בתיק הנוסף. אין חפיפה ביניהן ואין זיקה ביניהן".

עוד נאמר: "יתר על כן, העבירות בתיק הנוכחי הן משמעותית חמורות יותר מן העבירות שהיו בתיק הנוסף. לפיכך, עקרון ההלימה מחייב שבתיק הנוכחי רכיב המאסר בפועל שיושת על אנואר יהיה במצטבר לעונש המאסר בפועל שהושת עליו בתיק הנוסף".

העלמת מס חברת בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד