ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
התפשטות זן הדלתא

ברקע הירידה ביעילות החיסון: נחשפות תוצאות ניסוי לתרופה חדשה

תוצאות מהניסוי הקליני (בבני אדם) של התרופה לקורונה שפותחה (MesenCure), אשר מתבצע בימים אלה בבית החולים רמב"ם - מציגות: שיפור ניכר במדדי מניעת הרס רקמות, לרבות שרירים, בנוסף לריפוי דלקת ריאות, הטבה במדדים המעידים על שיפור בבריאותם של החולים וסיכויי החלמתם והישרדותם, כבר למן המתן הראשון של התרופה MesenCure

ברקע הירידה ביעילות החיסון: נחשפות תוצאות ניסוי לתרופה חדשה
מזרק עם התרופה לקורונה שפתחה החברה MesenCure צילום: בונוס ביוגרופ

חברת הביומד הישראלית מחיפה, בונוס ביוגרופ, חושפת תוצאות מהניסוי הקליני (בבני אדם) של התרופה לקורונה שפיתחה (MesenCure), אשר מתבצע בימים אלה בבית החולים רמב"ם המציגות: שיפור ניכר במדדי מניעת הרס רקמות, לרבות שרירים, בנוסף לריפוי דלקת ריאות, הטבה במדדים המעידים על שיפור בבריאותם של החולים וסיכויי החלמתם והישרדותם, כבר למן המתן הראשון של התרופה MesenCure, וכן השפעתה המצטברת במתנים מרובים, לרבות הפחתת הסיכון לכשל רב מערכתי, פגיעה לבבית, נזק כלייתי, ופקקת ורידים תסחיפית.

מניתוח תוצאות הניסוי עולה כי כל מנת MesenCure שניתנה, הפחיתה את רמת החלבון הדלקתי CRP בדמם של החולים בשיעור ממוצע של 29%-34% ובשיעור מצטבר של עד 92%, ביחס לרמה המרבית של חלבון זה כפי שנמדדה עבור כל חולה - רמות גבוהות של חלבון זה בדמם של חולי קורונה, מצביעות על מחלה חמורה יותר, וסיכויי תמותה גבוהים פי 2.6, וכן סיכון מוגבר לנזק כלייתי ולפקקת ורידים תסחיפית בשיעור של פי 2.1 ו-2.3, בהתאמה.

מנת ה- MesenCure הפחיתה את רמת האנזים קריאטין קינאז (CK) בדמם של החולים בשיעור ממוצע של 20%-22%, כל מנה, ובשיעור מצטבר של עד 62% ביחס לרמה המרבית של חלבון זה כפי שנמדדה עבור כל חולה, רמות גבוהות של האנזים CK, מעידות על הרס של רקמת שריר, לרבות שריר הלב, ובחולי קורונה מצביעות על מחלה חמורה יותר ועם סיכויי תמותה גבוהים יותר בשיעור של עד פי שלוש.

תוצאות דומות התקבלו גם עבור חומרים נוספים אשר רמתם בדם, בשיעור החורג מהנורמה, מעידה על מחלה חמורה יותר, דוגמת רמה גבוהה של האנזים לקטאט דהידרוגנאז (LDH)[1], המצביעה גם היא על הרס נרחב של רקמות.

ריפוי הריאות של חולי קורונה שטופלו בתרופה MesenCure, הבליט את יעילותה העדיפה של התרופה MesenCure, בהשוואה לטיפולים אחרים, והשתקף בירידה מובהקת ומהירה בשטח של הדלקת המפושטת בריאות, כפי שהודגמה בצילומי חזה, משיעור חציוני של כ-55% משטח הריאות לפני הטיפול, לשיעור חציוני של כ-15% משטח הריאות תוך כ-5 ימים בלבד מתחילת הטיפול.

השיפור בתפקודי הנשימה של חולי קורונה שטופלו בתרופה MesenCure, התבטא בעליה) בשיעור הרוויה של החמצן בדם (SpO2), ממצוקה נשימתית חריפה לפני הטיפול בתרופה זו, לרוויה של החמצן בדם בשיעור של כ-95% לאחר הטיפול בה.

ד"ר שאדי חמוד, החוקר הראשי בניסוי הקליני לטיפול במצוקה נשימתית, המכהן כסגן מנהל מחלקה פנימית בקריה הרפואית רמב"ם, מסר כי: "עד כה, תוצאות הטיפול באמצעות התרופה MesenCure, הן מרשימות ביותר, ומהוות שיפור בהשוואה לתוצאות טיפולים אחרים. כל המטופלים בתרופה MesenCure, היו חולי קורונה קשים, שמחלתם התבטאה במצוקה נשימתית חריפה, בצילום חזה המעיד על דלקת ריאות מפושטת ובמדדי דם נוספים המצביעים על סערת ציטוקינים. בנוסף, 90% מהמשתתפים בניסוי קליני זה, סבלו גם ממחלות רקע המוכרות כגורמי סיכון למחלה קשה, לסיבוכים ולתמותה.

ללא הטיפול בתרופה MesenCure, הייתה לחולים אלה תחזית רפואית (פרוגנוזה) לסיכויים לא טובים להחלמה וסיכויי הישרדות נמוכים. לעומת זאת, בזכות הטיפול בתרופה MesenCure, מתוצרת בונוס ביוגרופ, הציגו המטופלים שיפור ניכר בפרמטרים שנבדקו והם שוחררו מאשפוז יום אחד בלבד (בחישוב חציוני) לאחר תום הטיפול. הטיפול באמצעות התרופהMesenCure, הדגים תוצאות טובות ומפתיעות ועורר עניין רב גם בקרב מחלקות אחרות בקריה הרפואית רמב"ם. אנו מקווים לטפל באמצעות תרופה זו בכמות גדולה של חולים, ונשאף להרחיב את הטיפול באמצעותה גם לאינדיקציות אחרות".

קורונה תרופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד