י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שברים בראשו של הפעוט

אחרי האב, הוארך מעצר האם החרדית מאשדוד: "לא שופכים אור על הנסיבות"

בית המשפט קבע כי האם החרדית שנעצרה לאחר שבראשו של בנה נמצאו חבלות קשות, תישאר במעצר עד מחר | האם נעצרה הלילה אחרי שבעלה נעצר במהלך השבת | ההורים טוענים בחקירה: החבלות התרחשו ככל הנראה במהלך ניסיון של הפעוט לצעוד את צעדיו הראשונים

אחרי האב, הוארך מעצר האם החרדית מאשדוד: "לא שופכים אור על הנסיבות"
אסיר אזוק ברגליו. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום באשקלון האריך הבוקר (ראשון) בשלושה ימים את מעצרה של האם החרדית בש, תושבת אשדוד בשנות ה-20 לחייה, שנעצרה הלילה (מוצ"ש) בחשד לגרימת חבלות לבנה הפעוט כבן ה-11 חודשים. כפי שדווח הבוקר, עוד במהלך השבת נעצר בעלה כבן ה-26 בחשד למעורבות בחבלות שנמצאו בראשו של התינוק.

כזכור, מי שדיווח למשטרה על המקרה היו אלו צוותי הרפואה שהוזעקו לבית המשפחה והבחינו בחבלות. הפעוט פונה בהמשך לבית החולים אסותא בעיר. הלילה, אחרי מעצרו וחקירתו של האב, עצרה המשטרה כאמור גם את האם.

במהלך הדיון התברר כי בבדיקת סי.טי. שנערכה לפעוט בבית החולים, התגלה שנגרמו שני שברים בראשו. האחד שבר טרי עם דימום ושבר שגילו בשלב זה לא ידוע. השופטת דורית בונדה קבעה כי בהסתמך על מסמך רפואי מבית החולים, קיים חשד סביר נגד האם ובעלה. יחד עם זאת, השופטת ציינה כי לא מדובר בתחליף לחוות דעת משפטית.

 • בשבת: חרדי נעצר בחשד להתעללות בבנו הפעוט

עורך דינה של האם, נס בן נתן, דרש מבית המשפט לשחרר אותה ללא תנאים מגבילים. במהלך הדיון הבוקר בבית המשפט אמר עורך הדין: "גרוע מאוד שהמשטרה עצרה אותה, צריך חשד סביר. זה שיש פגיעה והיא לקחה את בנה לטיפול, היא ובעלה, מאחר והיה נפיחות והתברר שהיה שם שבר, לא עוצרים כל אדם שמביא את בנו לטיפול, בגלל שרופאה רשמה מילה? תינוק הגולגולת שלו דקה, זה ילד בן שנה".

במהלך החקירות טענו בני הזוג כי הפעוט נמצא בשלב שבו הוא מתחיל ללכת ונופל - וזה מה שגרם לחבלות בראשו. בהתייחס לגרסת ההורים אמרה השופטת כי "גם אם מקור החבלה הינו תאונתי, הרי שההורים לא שופכים אור על נסיבות גרימת השברים, כשבהתאם לתעודה הרפואית הקיימת בתיק, אמנם תיתכן אפשרות לנפילה, אך מדובר בנפילה משמעותית".

 "יכול להיות שיש לו רגישות מסוימת וצריך לבדוק את זה", אמרה האם בדיון, "ולמה אמא לא יכולה להיות איתו בטיפול נמרץ? נכון שהוא שוחרר והועבר למחלקה. אני עובדת עם חינוך מיוחד, אני מתקשרת לדווח על כל דבר קטן לדווח. אני שואלת האם הדרך היחידה לחקור אותנו ההורים?"

אמש נערך הדיון בעניינו של האב כשבסיומו הוחלט להאריך את מעצרו עד מחר. פרקליטו של האב, עו"ד אלכסנדר שקלובסקי טען במהלך הדיון כי מדובר באדם "ללא כל עבר פלילי, אדם נורמטיבי ששיתף פעולה כפי שהיה ביכולתו והשיב לשאלות החוקר". יחד עם זאת, ציין עורך הדין כי החשוד לא ענה על כל השאלות מפני חילול שבת.

"בשבת הוא לא יכול לדבר דברים שקשורים לעניין", הסביר עורך הדין בבית המשפט. הוא הוסיף כי התינוק בבית חולים והסבים נמצאים יחג איתו. הוא ביקש לשחרר את החשוד למעצר בית בתנאים מגבילים.

השופט חיים נחמיאס מבית משפט השלום בקרית גת הורה להאריך את מעצרו של האב בשלושה ימים אך מתח ביקורת על המשטרה על כך שלא חקרה שוב את האב בצאת השבת, לאחר שטען כי אינו יכול להשיב על כל השאלות.

"כפי שהערתי לחוקר", אמר השופט, "מן הראוי היה שמיד בצאת השבת יחקרו שוב את המשיב כדי לאפשר לו להשיב לכל השאלות שיישאל, לאור טענתו שעל חלקן לא השיב מחמת השבת. מכיוון שהדבר לא נעשה, אבקש שהדבר ייעשה מיד בגמר הדיון".

 

 

 

חשד להתעללות פעוט אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד