י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בשל רצף מועדים

משרד החקלאות מתריע: עשוי להיווצר מחסור בעופות טריים

בעופות הקפואים - לא צפוי מחסור | הסיבה למחסור: היעדרות צפויה של עובדים במשחטות בשל הצום והסמיכות לחג הקורבן | משרד החקלאות ממליץ לצרכנים להיערך מבעוד מועד לרכוש עוף טרי בסוף השבוע של ה-16-15 ביולי

משרד החקלאות מתריע: עשוי להיווצר מחסור בעופות טריים
עופות, אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש90

במסגרת מעקב משרד החקלאות ופיתוח הכפר אחר אספקת המזון הטרי בישראל, עלה כי השנה נוצר רצף מועדים – צום ט' באב, ובצמידות אליו חג הקורבן המוסלמי (החל מ-19.7.21) שעשויים ליצור מחסור בעופות טריים ברשתות השיווק. בצום ט' באב אין שחיטה במשחטות ההכשרות, ובחג הקורבן שמתחיל ביום למחרת וחופשתו נמשכת עד לסוף אותו שבוע גם לא מתקיימת שחיטה ברוב המשחטות.

במשרד החקלאות מסבירים כי בכל שנה המשחטות מצמצמות את השחיטה בתשעת הימים הקודמים לצום ט' באב, בגלל שחלקים מהאוכלוסייה נמנעים מאכילת בשר בתשעת הימים. אך השנה, בשל צמידות הצום לחופשת חג הקורבן, המשחטות נערכות לעבודה בתפוקה מקסימאלית בשבוע הקודם לצום.

עם זאת, לאור העובדה כי במהלך כל השבוע שבין 18.7.21 ל-25.7.21 לא צפויה פעילות במשחטות לאור חופשת חג הקורבן, צפוי מחסור בעוף טרי בלבד בכל אותו שבוע.

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר מציינים כי בעופות קפואים לא צפוי מחסור, ואף קיימים עודפים לאור חיי המדף הארוכים של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים. ולאור הגברת פעילות המשחטות טרום צום ט' באב, יהיה מלאי מספיק של עופות טריים כדי לכסות את הביקוש הצפוי בשבוע שלפני ט' באב (18.7.21).

משרד החקלאות ממליץ לצרכנים שמעוניינים בכך לרכוש עוף טרי בסוף השבוע של ה-16-15 ביולי. אספקת העוף הטרי צפויה להתחדש ברשתות השיווק ב-25 ליולי.

משרד החקלאות עופות מחסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד