י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"קרס יחד עם המיטה"

ניצול האסון: משפחתו של יונה בן ה-15 תובעת את האחראים

אחרי שריגש את העולם כאשר תועד מחולץ מתחת להריסות מגדל הדירות שקרס במיאמי, כעת יונה בן ה-15 שהתייתם מאמו באסון ועדיין סובל מפציעות רגשיות ופיזיות לצמיתות מתפנה לתבוע את בעלי המגדל

ניצול האסון: משפחתו של יונה בן ה-15 תובעת את האחראים
הילד בזמן החילוץ צילום: מתוך הסרטון

יונה הנדלר, נער בן 15 שניצל באורח נסי מאסון מיאמי, ישב בחדר השינה שלו ליד אמו כשהבניין התמוטט, הוא ניצל והיא נהרגה, כך על פי תביעה שהגישה המשפחה.

יונה נמצא בחיים שעות לאחר שבניין בן ה-12 הקומות התמוטט ב-24 ביוני, אם כי אמו, סטייסי פאנג הנדלר בת ה-54, נפטרה לאחר שהובהלה לבית החולים במצב קשה.

בתביעה נטען כי "הם חשבו שהם בדרך למוות בטוח", כך נכתב בתביעה שהוגשה ב-8 ביולי בבית המשפט במחוז מיאמי-דייד, את הדברים סיפר הנער ששרד באורח נסי.

התביעה נגד העמותה שאחראית על תקינות המגדל, הוגשה על ידי אחיו של סטייסי, קווין פאנג, ואביו של יונה, ניל הנדלר. נכון ליום ראשון הוגשו לפחות 15 תביעות בקשר לקריסת בניין הדירות. בתביעה נטען כי "סטייסי ויונה נפלו כמה קומות למטה ובדרך נס עדיין היו בחיים". אך האם נפטרה מאוחר יותר בבית החולים. יונה תלמיד כיתה י' בבית הספר במיאמי, קרס עם הבניין כשהיה במיטה שלו, המזרון עליו ישן נמצא מעליו כאשר חולץ בחיים עם עצמות שבורות ומשם לבית החולים.

צוותי חילוץ שהגיעו למקום הוציאו את יונה מההריסות. "יונה חי אך עם פציעות הרסניות", כך על פי מסמכי בית המשפט. על פי התביעה, "יונה נותר פצוע פיזית, רגשית ופסיכולוגית לצמיתות". בתביעה מאשימים התובעים את איגוד הדירות בהתעלמות מדו"ח מהנדסי מבנים משנת 2018 שהזהירו מנזקים גדולים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יונה בן ה-15 חולץ על ידי הכבאים שעות אחדות לאחר האסון. חילוצו של הנער היתה דרמה גדולה ששודרה לכל העולם. הוא תועד לבוש בפיג'מה ולכוד מתחת למזרן שלו, אך הצליח לשחרר זרוע אחת ולנופף בידו, ואנשי החילוץ שהצליחו לשמוע את קריאות העזרה שלו, מיהרו לחלץ אותו.

הוא נשלף מהריסות על ידי המחלצים הראשונים יחד עם עזרתו של אדם שהלך עם כלבו ברחוב לטיול בדיוק כשנפל הבניין, ניקולס בלבואה.

ניקולס תיאר את הרגע בו הבחין ביונה, "הילד ישן כשהבניין נפל, הייתה שם מסגרת מיטה ומזרן שהיו מעל הילד, אז יכולתי רק להניח שזו המיטה שלו, אם לשפוט לפי גודל המזרן", אמר בלבואה לתקשורת המקומית.

הנער הוציא את ידו דרך ההריסות ואמר למחלצים: "בבקשה אל תעזבו אותי, אל תעזבו אותי, אל תעזבו אותי" תיאר, המחלץ, "אז אמרתי לו אנחנו ממש כאן, לא נעזוב אותך, אז סימנתי לשוטרים וכבאים להגיע אליו", סיפר בלבואה.

תביעת פיצויים אסון מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד