ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צפוי להגיע בקרוב

קריאה לביידן: לשלול לנשיא איראן אשרת כניסה לארה"ב

לקראת כניסתו לתפקיד בשבוע הבא, של נשיא איראן החדש אברהים ראיסי, נשלחה דרישה לנשיא ארה"ב ביידן לשלול את אזרחותו ולאסור את כניסתו של הרוצח המתועב לתחומה בכדי להשתתף בעצרות של האו"ם

קריאה לביידן: לשלול לנשיא איראן אשרת כניסה לארה"ב
אברהים ראיסי צילום: מתוך טוויטר

במכתב ששלחו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן השבוע, הסנאטורים האמריקניים טום קוטון, צ'אק גראסלי, ריק סקוט, מרשה בלקבורן, מרקו רוביו וטד קרוז, ביקשו מהנשיא שיסרב להנפיק ויזה לנשיא איראן הנכנס אברהים ראיסי ובכירים איראנים נוספים אם יחליטו לנסוע לניו יורק לפתיחת העצרת הכללית של האו"ם.

הנשיא שמונה על ידי האייתוללה עלי חמינאי בבחירות שהוגדרו באירופה כ"בחירות לא אמינות", אמור להיכנס לתפקידו בשבוע הבא ב-5 לאוגוסט.

"לאפשר לראיסי לנסוע לארצות הברית, לאותה עיר בה המשטר האיראני ניסה לחטוף אזרחית ארה"ב - יביא לגיטימציה לדיכויו, יפגע במנהיגותה המוסרית של אמריקה, וייתכן שיסכן את ביטחוננו הלאומי, בהתחשב בנוכחותם של סוכני ביון איראניים שיגיעו עם המשלחת", נכתב במכתב.

ההתייחסות לחטיפה התייחסה לכתב אישום פדרלי שהוגש החודש נגד ארבעה סוכני מודיעין איראניים שהיו מעורבים לכאורה במזימה לחטוף עיתונאית ופעילה איראנית - אמריקאית המתגוררת כיום בברוקלין, ניו יורק. האיראנים תכננו לחטוף את מסיה אלינג'אד, עיתונאית שמתנגדת למשטר האיראני.

כתב האישום שהוגש לבית משפט פדרלי בניו יורק, קציני ביון איראניים בשנת 2018 ניסו לאלץ את קרובי משפחתה של אלינג'אד באיראן לפתות אותה להגיע למדינה שלישית, שם היא היתה אמורה להיעצר ולהיחטף לאיראן כדי להיכלא. כשזה לא הצליח, הם שכרו חוקרים פרטיים בארה"ב שיעקבו אחריה בשנתיים האחרונות. הסוכנים האיראנים בדקו דרכים אפשריות להעביר אותה מארצות הברית, כולל שכירת סירת מנוע צבאית שתיקח אותה ממנהטן, כך על פי כתב האישום.

במכתב ציינו הסנאטורים את הפרסום כי ראיסי כסגן התובע של טהראן היה חבר ב"ועדת המוות" בשנת 1988, שהוציאה להורג אלפי אסירים פוליטיים. הם התייחסו גם לכהונתו כסגן השופט הראשי של איראן, כאשר מילא תפקיד בענישתם של מפגינים פוליטיים בעקבות הבחירות הנשיאותיות השנויות במחלוקת בשנת 2009. אז ניצח מחמוד אחמדינג'אד עם זיופים בהיקפים גדולים.

הסנאטורים ציינו תקדימים בהיסטוריה של ארה"ב שבה ארצות הברית שללה אשרות כניסה למנהיגי העולם - כמו יו"ר אש"ף יאסר ערפאת בשנת 1988; שגריר איראן באו"ם חמיד אבוטאלבי בשנת 2014; ושר החוץ הנוכחי של איראן ג'וואד זריף בשנת 2020.

העצרת הכללית של האו"ם תתכנס במחצית השנייה של חודש ספטמבר, ואם איראן תגיש בקשה לוויזה עבור ראיסי, סביר להניח כי ממשל ביידן יאשר לנשיא איראן כניסה.

ג'ו ביידן נשיא איראן אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד