ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
התושבים חוזרים לשגרה

הושגה שליטה על האש בהר נוף: "יכל להסתיים באופן טראגי"

צוותי הכיבוי הפועלים בשריפה שפרצה בשכונת הר נוף דיווחו כי הצליחו להשיג שליטה על האש | מפקד מחוז ירושלים הורה על המשך הפעילות הלילית על מנת לוודא כיבוי סופי של כל מוקדי האש | טפסר ניסים טויטו: "אירועי היום יכולים היו להסתיים באופן טראגי"

הושגה שליטה על האש בהר נוף: "יכל להסתיים באופן טראגי"
פעולות הכיבוי בהר נוף צילום: רשת הנקודה

אחרי כחמש שעות הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה על השריפה שפרצה בשעות הערב (שלישי) סמוך לשכונת הר נוף בבירה. במקביל, הצליחו לוחמי האש להשתלט על כל הדליקות שפרצו בהרי ירושלים. הכוחות היו עסוקים במשך שעות ארוכות במאבק בלהבות בכמה גזרות.

מוקדם יותר הערב פונו מבתיהם תושבים בקו הבתים הראשון לאש בשכונת הר נוף. כחמש עשרה צוותי כיבוי בסיוע מטוסים פעלו במקום בניסיון להשתלט על האש והעשן שהיתמר נצפה למרחק רב. 

השריפה השתוללה סמוך למפעל המכיל חומרים מסוכנים באזור התעשיה גבעת שאול. בעקבות השריפה, כביש הגישה לפי גלילות בבירה נסגר לתנועה והחל פינוי אנשים וכלי רכב ממבנים ברח' בית הדפוס לצד פעילותם של לוחמי האש במקום. לפי כבאות והצלה, השריפה "איימה על אזור מסחרי נרחב ומתקני תשתית". 

מכבאות והצלה מחוז ירושלים נמסר: לפני דקות אחדות הסתיימה הערכת מצב בראשות מפקד מחוז ירושלים. במהלך הישיבה דיווחו מפקדי הכוחות על השגת שליטה בכל הגזרות. מפקד המחוז הורה על המשך הפעילות הלילית על מנת לוודא כיבוי סופי של כל מוקדי האש בכל הגזרות. צוותי הכיבוי יעשו שימוש ברחפן בעל יכולות חוזי טרמי על מנת לאתר מוקדי בעירה חדשים.

• תושבים פונו בשל שריפה סמוך ל'הר נוף', מטוסי כיבוי פועלים | תיעוד

"למעלה משלוש מאות דונמים של חורש טבעי עלו באש", אומר לסיכום טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים. "אירועי היום יכולים היו להסתיים באופן טראגי הרבה יותר. אילולא נחישותם של הלוחמים והמפקדים היינו עדים חלילה לתוצאות טרגיות בהרבה".

טויטו הוסיף: "אני שב ומזכיר שחל איסור להדליק אש גלויה בשום מקום במרחב הציבורי. רק התנהגות ציבורית אחראית ומשנה זהירות ימנעו הישנות שריפות כאלה בעתיד"


במהלך היום פעלו כוחות הכיבוי בכמה שריפות בהרי ירושלים שהובילו לפינוי תושבים ביישובים שורש ושואבה. טפסר ניסים טויטו מסר: "מאז שעות הבוקר נלחמו לוחמי האש בעוז באש שהשתוללה בגזרה רחבת היקף ובעוצמה רבה באיזור שורש-שואבה. בחסות מזג האוויר הקיצון שהתאפיין בנתונים מטאורולוגיים חסרי תקדים בעוצמתם".

שריפה הר נוף ירושלים כיבוי האש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד