כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בליל שבת

בתגובה לשיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועה • תיעוד

בתגובה להפרחת בלוני תבערה בסוף השבוע, מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך ליל שבת בסיס טרור ששימש פעילים בארגון הטרור חמאס, וכן עמדת שיגור רקטות של הארגון | צפו בתיעוד

בתגובה לשיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועה • תיעוד
תקיפה בעזה צילום: פלאש 90

מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך ליל בשבת מספר יעדי טרור ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו: בסיס טרור ששימש את גדוד כפר ג'בליא בארגון הטרור חמאס, וכן עמדת שיגור רקטות של הארגון בסמוך לכפר.

זאת, לאחר חידוש שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף ביום שישי. שיגורי הבלונים גרמו להצתה של ארבע שריפות במועצה האזורית אשכול. כוחות כיבוי הצליחו להשתלט על האש.

מצה"ל נמסר כי התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה. "צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד נסיונות הטרור מרצועת עזה", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

ביום שישי, כאמור, פרצו לפחות ארבע שריפות כתוצאה משיגור בלוני התבערה מהרצועה. מכבאות והצלה נמסר כי צוותי כבאות יחד עם צוותים של קרן קיימת לישראל, רשות הטבע ורבש"צים פעלו ב-4 שריפות קוצים בתחום מועצה אזורית אשכול.

חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום, קבע כי השריפות נגרמו כתוצאה מהפרחות ארבעה בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח ישראל.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, פנה אתמול לתושבי רצועת עזה דרך עמוד הפייסבוק של מתפ"ש בשפה הערבית 'אלמונסק' וקרא להם להפסיק את פעולות הטרור. "אתם באמת מוכנים לסכן את שגרת החיים שלכם בשביל בלונים?", כתב עליאן.

"לא נמאס לכם מהמעגל הזה שלא מוביל אתכם לשום מקום?", הוא הוסיף, בלונים שווים לכם את צמצום מרחב הדיג? בלונים שווים לכם את הפסקת שיווק הסחורות בכרם שלום? בלונים שווים לכם הפסקת תנועת סוחרים במעבר ארז? בלונים שווים לכם מניעת פרויקטים אזרחיים?"

 

עוטף עזה צה"ל בלוני תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד