ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המתיחות בצפון

בנט: "איראן וחיזבאללה מסבכים את תושבי לבנון בחזית עם ישראל"

אחרי סוף שבוע שקט בגבול הצפון, ראש הממשלה נפתלי בנט מאשים את חיזבאללה ואיראן בניסיון לגרור את תושבי לבנון לעימות עם ישראל, והוסיף: "מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה" | על המצב בדרום: "מקווה שבחמאס יבינו את הרמז וישתלטו על מפריחי הבלונים למיניהם"

בנט: "איראן וחיזבאללה מסבכים את תושבי לבנון בחזית עם ישראל"
נפתלי בנט צילום: עמוס בן גרשום לעמ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, האשים הבוקר (ראשון) את איראן וארגון חיזבאללה בניסיון לחמם את הגבול הצפוני, תוך גרירת התושבים בלבנון לעימות מיותר עם מדינת ישראל. "בגזרה הלבנונית יש התעוררות חשובה מאוד של אזרחים רבים במדינה כנגד חיזבאללה והמעורבות האיראנית במדינה", אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה.

"בתוך המשבר הכלכלי והפוליטי החמור שם, איראן וחיזבאללה מסבכים אותם גם בחזית מול ישראל", הוסיף בנט. "מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקחת אחריות על מה שקורה בחצר האחורית שלהם. גם במקרה הזה, פחות חשוב לנו אם זה ארגון פלסטיני שירה או סוררים עצמאיים. מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה".

בנט התייחס גם למתיחות בגזרה הדרומית ולתקיפת צה"ל ברצועת עזה, וציין כי הוא מקווה שבארגון חמאס יעצרו את הפרחת הבלונים. "במהלך סוף השבוע צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה בתגובה לבלוני תבערה", אמר בנט.

אני מקווה שבחמאס יבינו את הרמז וישתלטו על מפריחי הבלונים למיניהם. אותנו לא מעניין אם הם סוררים, או משועממים, או כל שאר התירוצים. האחריות היא על חמאס".

בסוף השבוע נמנע צה"ל מלתקוף בלבנון, זאת למרות שארגון חיזבאללה נטל אחריות לירי 19 הרקטות לעבר שטח מדינת ישראל, לראשונה מאז מלחמת לבנון השניה. בישראל מעריכים כי גם הארגון לא מעוניין להיכנס כעת לסבב לחימה ומעדיפים להתמקד בבעיה האיראנית.

ביום שישי ניסו בצה"ל להרגיע את הרוחות. "לפי הידיעות שיש לנו וגם מסרט שרץ ברשתות, צבא לבנון תפסו את המשגר עם לוחמי חיזבאללה, הדבר מראה על חוסר משילות ומורתעות של חיזבאללה כי הם יורים לא על מנת לפגוע", אמר דובר צה"ל בתדרוך לעיתונאים.

גורם ביטחוני אמר לאחר הירי כי צה"ל פועל בימים האחרונים בתקיפות נרחבות בלבנון, לרבות ירי ארטילרי ותקיפות תשתית באמצעות מטוסי קרב, כפי שלא בוצע שנים. הגורם הוסיף כי "מערכת הביטחון מכינה אופציות נוספות לתגובה באמצעים שונים, גלויים וסמויים, בהתאם להתפתחויות" לדבריו, "המשך הפעולות יהיה בהתאם לצרכים המבצעיים, ולוחות הזמנים שנוחים לישראל".

 

 

לבנון חיזבאללה איראן בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד