י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המתיחות בגבול הצפוני

רחפן שהטיס חיזבאללה חדר לישראל - והופל

על רקע המתיחות בגבול בצפון ופחות משבוע לאחר מטח הרקטות שירה חיזבאללה, צה"ל מתיר הערב לפרסום כי הפיל אמש רחפן של הארגון שחדר לישראל | בצה"ל הבהירו כי הרחפן היה במעקב כל העת והופל ברגע שחצה את הגבול

רחפן שהטיס חיזבאללה חדר לישראל - והופל
רחפן. אילוסטרציה צילום: pixabay

רחפן של ארגון הטרור חיזבאללה, שחדר אתמול (רביעי) לשטח ישראל בגבול לבנון, הופל על ידי כוחות שהיו בגזרה, כך עדכן הערב דובר צה"ל. בצבא הבהירו כי הרחפן היה במעקב וכי לא נשקפה ממנו כל סכנה.

מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל זיהו אתמול רחפן של ארגון הטרור חיזבאללה, שחצה משטח לבנון והפילו אותו. הרחפן היה במעקב לאורך כל האירוע". בצה"ל הוסיפו: "צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

התקרית מגיעה ברקע המתיחות בגבול הצפון, שבוע בדיוק לאחר ירי 19 הרקטות לעבר לעבר מדינת ישראל על ידי חיזבאללה. כזכור, ביום שלישי שר הביטחון, בני גנץ, סייר בפיקוד הצפון, ביחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 91 תא"ל שלומי בינדר ובכירים נוספים. במהלך הסיור קיים שר הביטחון הערכת מצב בפיקוד, ולאחר מכן קיבל סקירת שטח בתצפית במועצה מקומית שלומי.

שר הביטחון גנץ אמר: "אני מסיים סיור ביחד עם סגן הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הצפון ומפקדים נוספים בסמיכות לגבול הצפוני שלנו. ההתפרקות של לבנון, היא טרגדיה. מדינת ישראל קוראת לעולם לסייע ומוכנה לסייע בעצמה, אך לא נאפשר לטרגדיה הלבנונית לחצות את הגבול לישראל".

"אנו רואים היטב את הניסיונות של חיזבאללה לנצל את המצב על חשבון ביטחונם ופרנסתם של אזרחי לבנון עצמם וכל זאת בשליחות איראן", אמר גנץ. כפי שראינו גם במתקפה הימית שגבתה את חייהם של שני אזרחים זרים, איראן היא הסכנה הגדולה ביותר ליציבות העולמית והאזורית כאחד".

רחפן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד